Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Fabularna Gra Wyboru (paragrafówka z MG)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Ogólne dyskusje o grach paragrafowych Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Fabularna Gra Wyboru (paragrafówka z MG)
Autor Wiadomość
Vi




Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
O levelowanie było wprowadzone po to by gra się za szybko nie znudziła (taki paker który jednym ciosem załatwia każdego potworka) coś co było w Morrowindzie jak odpowiednio użyjesz kamieni dusz Smile, uważam że znacznie gorszą rzeczą która została zrobiona to levelowanie broni i pancerzy wraz z bohaterem gdzie materiał z którego jest to zrobione ma ogromne znaczenie dla rozgrywki. Na przykład na wysokim poziomie znalezienie czegokolwiek w sklepach ze srebra to masakra, a bez srebrnej broni ubicie wampirów, orbów itp zajmuje masę czasu
Śro 8:55, 02 Lis 2011 Zobacz profil autora
smednir




Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków - Poznań

Post
Pinkel napisał:
Co do podobieństwa do erpegów Bethesdy - błagam, tylko bez levelowania przeciwników razem z bohaterem. Nie wiem, kto wymyślił coś tak idiotycznego, ale dla mnie jest to zaprzeczenie idei RPG. Celem, jaki przyświeca bohaterowi historii fantasy w doskonaleniu umiejętności walki, jest zazwyczaj chęć dokopania swoim prześladowcom/mordercom rodziny/cokolwiek. Kiedy zabija mnie wilk, oczekuję chwili, gdy jako doświadczony wojownik będę zabijać wilki jednym ciosem. Brak widocznego postępu to jednocześnie brak motywacji do zdobywania doświadczenia, a w konsekwencji do samej gry


Nic dodać, nic ująć. W pełni zgadzam się ze swoim przedmówcą, dlatego teraz gram w Drakensanga, i się nie denerwuję Wink
Śro 10:35, 02 Lis 2011 Zobacz profil autora
marcinus




Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Pinkel i Smednir jak śmiecie być po za najnowszymi trendami w dzisiejszych crpegach? Wszędzie musi być równo i zawsze ciężko, nie ważne czy na pierwszym czy ostatnim lvl! Nie ma zmiłuj i w mojej grze. Wchodząc do krainy będzie w niej podany poziom i każdy BN oraz mobek jakiego spotkacie otrzyma podwyższony lvl o wartość lvl krainy. Taki wilk który się na początku pojawi będzie Was ścigać do końca. W sumie to po co inne moby wystarczą wilki poziom 1, poziom 2, 3, 4, i tak do ostatniego.
A tak na poważnie, zgadzam się z Wami i zupełnie nie rozumiem tych nowych uproszczeń w dzisiejszych crpegach. Wszystko idzie w ładną grafę, konsolowe zgranie, a nie w treść. Dlaczego nie można wprowadzić zdarzeń losowych? Czemu w każdym mobie jest ten sam drop? Każda karczma tak samo wygląda ma te same jedzenie, które tyle samo kosztuje i karczmarz to samo sprzedaje? Zauważyliście, że mało wychodzi crpegów drużynowych? Wszędzie tylko solo! Inną sprawą jest oklepana fabuła, gdzie wyrzyna się moby, liniowo idzie do celu, a ogólnie chodzi o walkę dobra ze złem. Gdzie dobro zazwyczaj wygrywa. Jakoś nikt nie zaczął tematu zwykłych śmiertelników, tych, którzy są tymi mobami do bicia. Mnie ich sprawy najbardziej interesują i to właśnie ma być główny wątek gry, którą piszę.
Czw 2:06, 03 Lis 2011 Zobacz profil autora
smednir




Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków - Poznań

Post
Dlatego ja gram w Drakensanga (cRPG'a drużynowego), może nieco banalnego i za bardzo bajkowego, ale całkiem przyjemnego. Niestety dodatek to dramat :-/
A skoro już tak biadolimy, to ja czekam na Legend of Grimlock (początek 2012).
No ale to trochę Wink nie na temat...
Czw 10:02, 03 Lis 2011 Zobacz profil autora
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1502
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
Dla mnie ciągłe poziomowanie potworów też jest po prostu nielogiczne. Rozumiem jakiś przedział, czyli spotykamy wspomnianego już wilka i losowo jest on od 1 do 5 poziomu powiedzmy. Taki goblin 5-8 etc. Ale nie rozumiem sytuacji kiedy jestem w stanie zabić smoka, a w innej krainie, wracając przez las, meczę się przy zabiciu jakiegoś wilka. To przecież nie posiada absolutnie żadnego sensu. Jak wilcze kły mogę przebić pancerz, który wytrzymuje gdzie indziej ciosy bojowych toporów?
Większości nowych gier mój piecyk nie uciągnie, ale w sumie nie jestem tym jakoś specjalnie przejęty. Po Falloutach, Planescape, Icewindahc, czy Arcanum czuję się spełniony w gatunku Smile Technika rozleniwia, po co wymyślać ciekawa fabule, skoro wystarczy walnąć tka wspaniałą grafikę, że to ona przyciąga do świata gry :/

Cytat:
Jakoś nikt nie zaczął tematu zwykłych śmiertelników, tych, którzy są tymi mobami do bicia.


Niby jest w tym jakoś logika, bo w końcu gramy "bohaterami", czyli kimś, kto w jakiś sposób się wyróżnia. Ale też nie kupuje modelu "wybrańca losu", który ma zwabić świat bo ze trzy milenia temu jakiś jego przodek tego dokonał. "Zwykły" człowiek, jak pisałeś, to jest dobry temat na grę. Niezwykłe powinny być jego czyny, albo sytuacja, w której się znalazł, a nie jakieś uwarunkowania "prorocze".
Sob 13:47, 05 Lis 2011 Zobacz profil autora
Vi




Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
KrowaQ może trochę inna kategoria gier ale nie wiem czy słyszałeś o Space Rangers ? kosmiczne uniwersum z widoku dwa 2D (tak 2D widok z "góry") ale przepiękna grafika imitująca 3D poza tym właśnie tu jest to o czym piszesz, czyli gracz jest jedynie jednym z wieeeelu pilotów, reszta jest sterowana komputerem, w tle mamy konflikt pomiędzy robotami a ludźmi a my jako pilot możemy robić co chcemy Smile tzn być żołnierzem, handlowcem, piratem ... żadnego bycia w centrum uwagi chyba że zachcemy być i rzucimy się w wir walki wykonując bohaterskie czyny ... ogólnie pomimo że nie przepadam za takimi grami to w tej spędziłem godziny właśnie za tą nieliniowość Smile aha zapomniałem dodać że sytuacja w uniwersum cały czas się zmienia czy coś robimy czy nie i nie czeka na nasz ruch

Sorki znowu off top Smile
Pon 8:47, 07 Lis 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Ogólne dyskusje o grach paragrafowych Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin