Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Twierdza
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Wasze gry paragrafowe Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Twierdza

Jak oceniasz grę?
1
0%
 0%  [ 0 ]
2
0%
 0%  [ 0 ]
3
0%
 0%  [ 0 ]
4
100%
 100%  [ 3 ]
5
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Recoil
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perdition City

Post
Odpowiadając na Twoje pytania:
1. Miejsca te traktuj dokładnie tak, jak prowadzi paragraf, a więc tak, jakbyś był tam pierwszy raz.
2. Tak, zachowujesz wszystkie przedmioty. Tym sposobem będziesz mógł zdobyć dany przedmiot dwa razy.
A więc przenosisz się z aktualnym stanem postaci (przedmioty i parametry) w nowe (lub stare) miejsce i postępujesz dokładnie tak, jak mówią paragrafy. A więc jeśli trafisz do nowego miejsca, prawdopodobnie utkniesz bo możesz nie mieć jakiegoś przedmiotu, lub będziesz musiał cofać się by go zdobyć. Jeśli zaś trafisz do starego miejsca będą one "niesplądrowane", a zatem możesz zdobyć jakiś przedmiot po raz kolejny, albo uporać się z jakimiś przeszkodami nie musząc znajdować kluczy bo masz je z poprzedniej wizyty tu.
Właściwie nie wiem po co to wszystko piszę. Widzę, że bardzo dobrze czujesz mechanizm Twierdzy i intuicyjnie działasz zgodnie z nimi. Nawet gdy masz pytania to i tak za chwilę odpowiadasz na nie w zgodzie z tym co i ja bym powiedział Smile
Czw 1:25, 28 Gru 2017 Zobacz profil autora
swilkolak




Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków - Nowa Huta

Post
Niestety , ale dotarłem do punktu w którym stwierdziłem , że gra zawiera błąd , który uniemożliwia jej ukończenie. Chodzi o to , że nigdzie w podziemiach nie ma przedmiotu , który jest niezbędny do ukończenia gry. Ale po kolei.

Korzystałem z portalu czasoprzestrzennego , by zdobyć eliksir lotu , gdyż zużyłem poprzedni. Niedawno odkryłem , że ten eliksir mogę znaleźć znacznie bliżej i z portalu nie muszę korzystać. Jednak jeden raz portal przeniósł mnie do zatopionej twierdzy. Wyszedłem z niej bez problemu, gdyż paragraf mi na to pozwolił, ale wiem , że tak nie powinno być, gdyż żeby się tam dostać trzeba mieć skrzela. ( a więc i wyjść bez skrzeli nie powinienem) . Mój bohater i tak zginął później , ale w trakcie dalszej gry dowiedziałem się , że już po przelocie nad przepaścią potrzebny jest przedmiot , na który natrafiłem wcześniej w zatopionej twierdzy. Ale żeby się dostać do zatopionej twierdzy potrzeba skrzeli. Więc szukałem ich na poziomie na którym byłem. W końcu zacząłem podejrzewać błąd w grze. Sądziłem , że pewnie skrzela znajdują się w lokacji do której nie prowadzi żadna droga. Ponieważ nie miałem już elektronicznej wersji gry , więc ją zakupiłem. To uczciwe, grę zyskałem parę lat temu za darmo, gram w nią długo , więc dlaczego mam nie zapłacić ? Dzisiaj mając wersję elektroniczną gry przeszukałem tekst gry wpisując szukane słowo „skrzela”. I niestety wyraz ten wystąpił tylko 3 razy. Jeden raz w paragrafie 963 i dwa razy w paragrafie 1179. Próbowałem , jeszcze wpisywać „skrzeli”, „skrzel” , z podobnym skutkiem. Wygląda na to, że skrzeli nigdzie nie ma. Jeśli się nie mylę , w ocenie sytuacji, to ten błąd można by poprawić , bez dodawania żadnych paragrafów. Można w którymś miejscu , gdzie bohater znajduje jakieś przedmioty jak np., płaszcz, papirus , jakiś eliksir itp. dopisać jeszcze skrzela. Ja oczywiście nie będąc autorem tej gry nie mogę zdecydować , gdzie skrzela się znajdują. Czekam na modyfikację , gdyż mimo wszystko chciałbym grę ukończyć , a w przyszłości może zagrać ponownie inną postacią Ale najpierw Elldil musi ze zdumieniem stwierdzić , że w tej skrzyni , którą przeglądał ze 20 razy dopiero teraz zauważył , że znajdują się tam skrzela.
Pon 18:00, 21 Maj 2018 Zobacz profil autora
Recoil
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perdition City

Post
Portal jest opcjonalny. Nie ma potrzeby korzystać z niego, aby ukończyć grę. Mało tego, zabawa nim może sprowadzić bohatera na manowce (ja np. w podanym przez Ciebie przykładzie). Fakt, wprowadzając go nie byłem w stanie przewidzieć wszystkich okoliczności towarzyszących jego działaniu, stąd rodzynek w postaci powrotu z twierdzy bez skrzeli. Mój błąd, na szczęście nie wpływający na możliwość ukończenia przygody. Inaczej, jak widzę, ma się sprawa ze skrzelami. Siedzę przy tym problemie próbując go rozwiązać. Pisałem to bardzo dawno i nie pamiętam, w którym miejscu można było je dostać (jeśli w ogóle, z tego co piszesz). Pamiętam sam moment ich otrzymywania, więc wydaje mi się, że nie pominąłem tego. Przeczesuję więc Twierdzę w poszukiwaniu rozwiązania i jak na coś trafię - napiszę tu.

Pozdrawiam serdecznie
Recoil
Czw 17:51, 24 Maj 2018 Zobacz profil autora
Recoil
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perdition City

Post
Jak wspominałem poprzednio, od dłuższego czasu siedzę i śledzę (na tyle, na ile pozwala mi czas) losy skrzeli w Twierdzy. Rzeczywiście nie mogę znaleźć tego problematycznego "itemu". Dziwi mnie to, bo (jak również wspominałem) jestem pewien, że pisałem treść tego paragrafu, w którym dostajemy skrzela. Teraz jednak nie mogę natrafić nawet na ślad po nim. Szukam zatem dalej, rozważam też Twój pomysł, swilkolak, żeby po prostu przerobić pewne treści, żeby naprawić ten błąd. Proszę jednak o jeszcze trochę cierpliwości.


Ostatnio zmieniony przez Recoil dnia Sob 13:18, 23 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Sob 13:17, 23 Cze 2018 Zobacz profil autora
swilkolak




Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków - Nowa Huta

Post
Ja w edytorze tekstu korzystając z funkcji „znajdź” wpisałem wyraz „skrzela”, później „skrzel” itd. I znalazłem tylko wspomniane wyżej 3 wystąpienia. Pomyślałem jednak o czymś innym. Jeżeli ze znalezieniem skrzeli wiązała się historia złożona z jednego lub więcej paragrafów to można by te paragrafy dodać nie zmieniając liczby paragrafów w ogóle. Było by ich dalej 1600. Zauważyłem , że część paragrafów odnosi się do podróży portalem czaso-przestrzennym i informuje gracza o jego niepowodzeniu w tej podróży , albo wyrzuca go w miejsce startu. (To oczywiście przypadkowe spostrzeżenie, nie liczyłem tych paragrafów , nie zamierzam przecież psuć sobie zabawy). Można by jeden lub kilka z tych paragrafów zastąpić paragrafami dotyczącymi historii związanymi ze skrzelami. Nie wiem , czy w jakiś sposób zachwiało by to jakimiś proporcjami w grze , ale wydaje mi się , że 1600 paragrafów ładniej wygląda niż np. 1603.
Nie 15:54, 01 Lip 2018 Zobacz profil autora
Recoil
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perdition City

Post
Kwestią techniczną umieszczenia brakujących treści się nie martwię. Martwię się tym, że paragraf, który wiem, że pisałem, wyparował...

Przy okazji wprowadzania tych zmian, poprawię też czeskie błędy, które wcześniej wyłapałeś.
Czw 12:28, 05 Lip 2018 Zobacz profil autora
swilkolak




Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków - Nowa Huta

Post
Tym razem w poprawionej wersji wreszcie zdobyłem twierdzę. Mój bohater był bardzo silny, dlatego nie chciałem się z nim rozstawać. Moja bazowa siła woli wynosiła 25 , a dodatkowo pierścień zwiększał ją do 35. Miałem prócz tego 11 czarów , w tym jakże przydatne czary :panika i zasklepienie rany. Jeśli jednak chciałem kontynuować przygodę tą samą postacią , to musiałem skorzystać z portalu czasoprzestrzennego, licząc , że wyrzuci mnie na pierwszy poziom. (Po to by zdobyć skrzela) Wyrzuciło mnie przed złotą komnatę , ale paragraf 10 nie przewidywał odwrotu, więc musiałem skorzystać z posiadanego złotego klucza. Tym sposobem moja zręczność wzrosła do 6 ,a siła woli po modyfikacjach wynosiła 41. Przeszedłem wszystkie poziomy jeszcze raz zmiatając wrogów jednego po drugim. Po zdobyciu płomiennej peleryny miałem dylemat , gdyż chociaż peleryna miała być lekka i nie krępować ruchów , to jednak nic nie pisało o tym , że nie obniża siły woli przy rzucaniu czarów ( w przeciwieństwie do np. szarej szaty). Dlatego w walce z wysłannikiem chaosu przy rzucaniu czarów odejmowałem 9 od mojej siły woli. Moja postać była jednak i tak już na tyle silna, że pokonała wysłannika chaosu bez problemów. (Kwestią czasu było kiedy pozbawię wroga medalionu).

Być może jeszcze zagram kiedyś w twierdzę , może w zimie. Następnej postaci Elldil nie przekaże żadnego złotego klucza, gdyż go nie posiada, ale przekaże wszystkie mapy i informacje o tym do jakich miejsc lepiej się nie zapuszczać.

Co do korzystania z punktów doświadczenia, to wydaje mi się , że najlepiej na początku zwiększać cechy. Jeśli chcemy zwiększyć zdolności to dobrze uzbierać np. 30 punktów doświadczenia i spróbować zwiększyć licząc , że na 3 rzuty kostką przynajmniej jeden raz wypadnie liczba większa od danej zdolności bohatera.

W grze 5 razy można zapisać stan gry. Nie jest to tak znowu dużo , dlatego dobrze się jest zastanowić kiedy to zrobić. Jeżeli zależy nam na tym by np. zwiększyć zręczność z 4 na 5 , to możemy zapisać stan gry przed rzutem kostką. Wygląda to na małe oszustwo, ale to tylko element strategii. Przecież w ten sposób stracimy już jeden zapis , który może lepiej wykorzystać np. przed portalem czasoprzestrzennym. Poza tym może się zdarzyć, że nie uda nam się test spostrzegawczości , i nie zdobędziemy przez to przedmiotu, bez którego niemożliwe będzie ukończenie z sukcesem gry. Dlatego może lepiej zapisać grę przed takim testem ? Także wybór pięciu punktów kontrolnych to sprawa strategii.

Teraz kiedy ukończyłem przygodę, będę mógł z czystym sumieniem grać i w inne gry paragrafowe. A tak na marginesie , to gram w twierdzę od jakiś 5 lat. Swój sukces odniosłem w 2018 roku w setną rocznicę naszej niepodległości. Nie mogło być inaczej.


Ostatnio zmieniony przez swilkolak dnia Czw 14:18, 09 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Czw 14:14, 09 Sie 2018 Zobacz profil autora
Recoil
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perdition City

Post
Drodzy Forumowicze, nie wiem dlaczego, ale ebookpoint dość mocno obniżyło moje gry. Można nabyć "Twierdzę" za 6,90,- "Za żelazną bramą" zresztą też Smile Zachęcam Wink

[link widoczny dla zalogowanych]
Czw 21:28, 05 Lis 2020 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Wasze gry paragrafowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin