Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
O promocji gier paragrafowych
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Ogólne dyskusje o grach paragrafowych Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
O promocji gier paragrafowych
Autor Wiadomość
arius




Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: stamtąd

Post
Nie wiem czy powyższy post jest żartem, ale powstaje nawet takie czasopismo o grach paragrafowych, do którego pisze część bywalców tego forum Wink I chyba oni całkiem poważnie "bawią się" w paragrafówki...
Wto 21:34, 20 Wrz 2011 Zobacz profil autora
Vi




Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
uu odważny post, eż się nie zgodzę w "bawienie" równie dobrze można tak powiedzieć o każdej pasji ...

Co do tematu, usłyszałem niedawno ciekawą informację w TV i sądzę że ma związek z paragrafowymi a mianowicie o filmach interaktywnych gdzie widz ma możliwość wyboru zakończenia, jak dla mnie jest to przeniesienie idei gier paragrafowych na ekran (zamiast opisu sytuacji widzimy to na ekranie i podejmujemy decyzję) na razie istnieje to na youtube. Wypowiedź w TV dotyczyła przyszłości filmów oraz ogólnie nośników DVD,blueray w tym kontekście zwiększenie pojemności nośników umożliwi wprowadzenie odpowiedniej "objętości" filmu by widz miał możliwość wyboru.

I czy nadal to jest bawienie się ? Paragrafówki mogą ewoluować w konkretny odłam scenariuszy dla takich filmów i takie coś już się dzieje (przykład z youtube), jak dla mnie w nich drzemie jeszcze spory potencjał który mam nadzieję jeszcze się ujawni. Smile a na razie można z tego skorzystać jako formy promocji (na zasadzie czy wiesz co było przed filmem interaktywnym ? Sprawdź -> [link widoczny dla zalogowanych] Very Happy

"Niech akapit będzie z nami"
Śro 10:57, 21 Wrz 2011 Zobacz profil autora
Xellos




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Nie tylko na youtubie. Na przenosna konsole PSP wyszly dwie "gry" tego typu. Chodzi o dwie czesci "Hysteria Project". Jak ktos ma PSP to warto sie zainteresowac.
Śro 12:07, 21 Wrz 2011 Zobacz profil autora
marcinus




Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Xellos, Vi
Przecież o tym mówię. Od początku, kiedy się zarejestrowałem na tą stronę, wołam o inne spojrzenie na gry paragrafowe. W tej chwili, tylko naszą sprawą jest czy my, jako „znawcy tematu”, zostaniemy przy klasycznej wersji gry, co jest moim zdaniem błędem. Czy też rozszerzymy idee paragrafówek na inne platformy i to nie tylko cyfrowe.
Moim zdaniem jest szansa zabłyśnięcia, ale czy z niej skorzystamy?
Śro 12:55, 21 Wrz 2011 Zobacz profil autora
Misiek




Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Już gdzieś to pisałem i uważam, że niszą dla paragrafówek są gry. Gra jako zabawa intelektualna wiąże się z podejmowaniem słusznych działań. W innych dziedzinach paragrafy pachną kiczem. Czy wyobrażacie sobie poezję pisaną paragrafowo? Albo film paragrafowy od Almodovara lub Lyncha? Paragrafy można lubić za to czym są, albo silić się na wysoką sztukę z różnym stopniem powodzenia. Mnie brakuje nowych gier paragrafowych w klimatach takich za jakie je polubiłem lata temu. Większość rzeczy chce się uwolnić od formy książeczki fantasy/sf z obrazkami.


Ostatnio zmieniony przez Misiek dnia Śro 17:05, 21 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Śro 17:04, 21 Wrz 2011 Zobacz profil autora
Idril




Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Jeśli spojrzysz na stronę "Masz Wybór" znajdziesz tam już przynajmniej 2 tytuły przełożone na ebooki. Zatem coś się jednak dzieje. Owszem, rozgłos i reklama też by się przydały. Słusznie piszesz o zaplanowaniu takiej akcji, problem w tym, iż wydaje mi się, że uczestnicy forum nie bardzo znają się na PR i branży reklamowej. Czy znasz może jakąś osobę kompetentą, kreatywnego lub copywritera, który mógłby za dobre słowo i w ramach wolontariatu zaplanować nam taką kampanię medialną do internetu?
Śro 17:05, 21 Wrz 2011 Zobacz profil autora
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1502
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
Cytat:
Większość rzeczy chce się uwolnić od formy książeczki fantasy/sf z obrazkami.

Ale czy masz na myśli, że to źle? Ja uważam, że odchodzenie od schematu dobry, sprawiedliwy bohater vs. "siły zła" to dobry znak. Widziałbym przyszłość paragrafów jako pójście w literaturę, czyli długie, czasem kilkustronicowe paragrafy, dobrze poprowadzona fabuła. Im mniej elementów typowo gry, tym lepiej. Ale to moje zdanie.
Śro 18:22, 21 Wrz 2011 Zobacz profil autora
Misiek




Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
To tak jak z Diablo i Diablo 2. Niby te same gry, a klimat inny. Mnie brakuje czegoś w klimacie Diablo 1, a zamiast dostać to co chcę w 2 i wychodzącej 3ce, dostaję coś bardziej na styl WoWa.

Tak samo lubię oldschoolowe fantasy, które przewijało się przez paragrafówki, a nie mogę go dostać w nowych pozycjach.

Niech będą ciekawsze, literacko bogate, bo i My nie mamy tylu lat co dawniej, ale niech trzymają klimat gier sprzed lat. Dla mnie film interaktywny w klimatach np wojennych, nie daje nic czego oczekuję od paragrafówki. Nie widzę w nim powiązań z tym co lubię i ci co polubią ten film nie znajdą tego co lubią w grach paragrafowych. Paragrafy to nie tylko wybór. ale i ich specyficzny trend.
Śro 20:20, 21 Wrz 2011 Zobacz profil autora
arius




Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: stamtąd

Post
Odniosę się do samej zorganizowanej akcji reklamowej czy znajomości rynku reklamowego jako takiego. Niestety, ja mam tylko doświadczenie od strony kreacji graficznej oraz teoretyczną wiedzę, a tutaj potrzeba kogoś do nadzoru, copywritera i... No właśnie - najlepszym sposobem jest chyba w tej chwili reklama viralowa, jednak tutaj już nie tylko o pomysł chodzi czy jego wykonanie (w końcu viral często bywa dosyć "sprymitywizowany"), ale przede wszystkim o siłę przebicia. Pojawić się w wielu miejscach, wyskakiwać zza rogu i z lodówki - oto prawdziwy cel, a to się wiąże z posiadaniem sporego zaplecza. Zarówno finansowego jak i technicznego.


EDIT:
Oczywiście piszę tutaj o viralu odpowiednio stargetowanym. Oczywiście można coś zrobić tanio i rozesłać obrazek/filmik do przypadkowo wybranego 1000 osób, ale efekt będzie tego mierny. Wzrost zainteresowania przez 2-3 tygodnie i powrót do starego poziomu, a raczej nie o to chodzi. Smile


Ostatnio zmieniony przez arius dnia Śro 21:32, 21 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Śro 21:27, 21 Wrz 2011 Zobacz profil autora
marcinus




Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Jak widzę akcję „rozgłos”.
1. Stałe wspieranie MW. Moim zdaniem w tej chwili, to najważniejsza rzecz. Poprzez wspieranie, mam na myśli nie tylko pisanie artykułów do MW, ale przede wszystkim, reklamowanie pisma na wszystkich portalach społecznościowych i tematycznych. Chodzi o wytypowanie 2-3 osób baaardzo odpowiedzialnych, najlepiej ze znajomością języka angielskiego, które obsługiwałby te portale pisząc newsy, recenzje, komentarze dotyczące całego świata interakcji, zaczynając od gier paragrafowych, kończąc na filmach interaktywnych.
2. Kolejnym krokiem jest stała obecność na stronach różnych klubów miłośników fantastyki. Znowu 2-3 osoby, znajomość języka nie obowiązkowa. Osoby, te tak jak ochotnicy z punktu pierwszego, pisaliby o całym interaktywnym świecie.
3. Dobrym pomysłem byłoby wsparcie obydwu grup poprzez stworzenie „bazy danych”. Bazą tą mogłoby być nasze forum, gdzie każdy, umieszczałby choćby linki do stron związanych z interakcją. W ten sposób ludzie z pierwszej i drugiej grupy, szybciej otrzymywaliby info.
Osoby w grupach podzieliłyby się stronami i portalami do obsługi, tak, aby nie została jakaś próżnia lub żeby się nie dublować. Oczywiście jakieś większe przerwy w obsłudze danego portalu lub grupy stron, musiałyby być zgłoszone. Dlatego wspomniałem o odpowiedzialnych osobach.
Bardzo ważnym elementem jest komunikacja, w tym zakresie forum jest moim zdaniem przestarzałe, trzeba przejść na skypa lub inny komunikator głosowy.
4. Ciekawym pomysłem jest darmowa reedycja rodzimych hitów paragrafówkowych „Dreszcza”, „Goblina”, czy innych, ale tylko w formie pdf, z nową szatą graficzną, bogatą w grafiki, choćby czarno białe. Mam także na myśli nowe wydanie Szklanej Twarzy i naszych „stronowych” gier, na przykład Twierdzy. Wydanie w profesjonalny sposób. Wybacz Beniaminie, ale pod tym względem, Twoje gry kuleją, a szkoda. Być może niektórym grom przydałby się lifting, czyli zespół poprawiający błędy, usprawniający mechanikę.
5. Jeśli powstałyby takie reedycje, to mamy co reklamować, czym się chwalić i o czym pisać. Dlatego walmy dalej. Kolejnym krokiem jest profesjonalny film reklamowy zrobiony w technologii cyfrowej, bez aktorów. Film podobny do tych z przerywników „Wiedźmina 2”, „AoD”, gdzie nie ma wiele animacji, a wszystko opiera się na „ruchomych obrazach”. Myślę, że temat jest w naszym zasięgu. Film reklamowałby MW i działa jakie wydaje Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru.
Oczywiście potrzebna jest do tego cała otoczka prawna, zgoda autora i wydawnictwa.
6. Kolejnym krokiem jest stała obecność na konwentach. Potrzebne jest wykonanie planu organizacyjnego na każdy konwent, na który chcielibyśmy pojechać. W tym temacie jest sprawa kosztów, dojazdy, wyżywienie, materiały. Skąd je wziąć?
7. Mam jeszcze parę pomysłów, ale reasumując:
„Myślę, że nie których z nas czaka męska decyzja. Co dalej? Czy „bawić się” w paragrafówki, zostawić je w sferze miłych wspomnień. Czy też pójść mocniej do przodu, zaryzykować i spróbować…”
Właśnie dlatego tak napisałem. Świat należy do odważnych, zdecydowanych, odpowiedzialnych. Czy tacy jesteśmy?


Ostatnio zmieniony przez marcinus dnia Czw 0:23, 22 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Śro 23:40, 21 Wrz 2011 Zobacz profil autora
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1502
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
Oczywiście jestem za rozwojem, a nie zabawą. Zresztą myślę, że w ciągu ostatniego roku sporo się zmieniło na lepsze. Uleczyliśmy rany po Anturu, powstał MW, ostatni wydarzenia tj. patrona medialny nad Sercem Zimy, pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku.

No niestety "technicznie" moje projekty zawsze kulały, dopiero od czasu MW, kiedy w grę wchodzi korekta i oprawa graficzna jest lepiej.
A co do samych reedycji to myśleliśmy o tym swego czasu, ale najpierw trzeba wszystko zbadać od strony prawnej.
Czw 9:24, 22 Wrz 2011 Zobacz profil autora
Strażnik Tajemnicy




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Chojnice

Post
Nie mogę zbyt dużo czasu poświęcać na dyskusje na forum, jeśli zamiast tego mam działać na rzecz gatunku, wydawnictwa i pisma. Natomiast chciałbym zauważyć, że od jakiegoś czasu utyskiwanie nad "fatalnym stanem popularności i jakości gamebooków" jest co najmniej nieuprawnione. Prawda jest taka, że z jednej fali wskakujemy na kolejną, coraz większą.
Zgodzę się co najwyżej z tym, że może być jeszcze lepiej i do tego chcemy doprowadzić.

Chciałbym zwrócić uwagę na to, że w trakcie samych wakacji:
- pisali o nas, niezachęcani przez kogokolwiek z redakcji, z własnej inicjatywy bądź polecenia przez naszych czytelników: "Świat Czytników", "Kofeina", "Bramy Grozy","książki. net.pl", "e-książki.org", "blog Borejki", etc. (piszę z głowy, listy nie mam nigdzie zapisanej). Trochę tego było.
- Obecnie strona "Masz Wybór" nalicza parę tysięcy odwiedzin miesięcznie. (odwiedzin, nie wejść, których jest jeszcze więcej). Chcemy, żeby było jeszcze więcej, ale stwierdzenie, że "to mało" ociera się o śmieszność.
- "Janek" został (nie przez nas, a przez inną redakcję(!)) ogłoszony pierwszym gamebookiem w dziejach polskiej literatury przystosowanym do komfortowej lektury na e-readery, a "Zaginiony" znacząca część czytelników uznała za książkę lepszą niż, cytuję jednego z czytelników, "przereklamowanego Samotnego Wilka".
- Wychodzi "Serce Zimy" - pierwszy na świecie interaktywny audiobook. Pozycja prawie na pewno zostanie nagłośniona choćby dlatego, że jest także pierwszą potężną lekturą-grą komputerową, którą w pełni mogą się cieszyć TAKŻE osoby z dysfunkcją wzroku. Ponadto "Masz Wybór" jest oficjalnym patronem medialnym pozycji.

Poza tym nie zgodzę się z Tobą Miśku. Literatura interaktywna nie tylko nadaje się doskonale na nośnik poezji, ale jest już od dawna przez niego wykorzystywana. Polecam lekturę zinu ze strony [link widoczny dla zalogowanych] [Swoją drogą temat poezji interaktywnej można by rozwinąć w postaci artykułów do kolejnych numerów "Masz Wybór"]. Nazywanie zaś tego gatunku kiczem nie zamierzam komentować - bo nie tylko "Grę w Klasy", ale nawet "Księgę Labiryntu", za kicz nie uważam.
Ponadto, nie zakrzyknęliśmy odejścia od fantastyki, ale faktem jest, że nie tylko my widzielibyśmy ten gatunek formy literackiej w znacznie większej ilości gatunków "treści". Wiem to zarówno z wywiadów z czytelnikami, które przeprowadzam przy każdej możliwej okazji, a także pisali o tym i inni jak np. [link widoczny dla zalogowanych]

A co do akcji reklamowej, Panowie, założyłem temat o promocji gamebooków w postaci pisania artykułów o nich w trzech kategoriach do trzech możliwych "typów" prasy. TO jest obecnie najskuteczniejszy ruch w promocji. Jesteśmy profesjonalistami, więc działajmy jak profesjonaliści. Obecny numer "Masz Wybór" jest, nie tylko moim zdaniem, najlepszym naszym numerem jak dotychczas... a chcemy jeszcze lepszych. Kiedy pojawia się opis gatunku w postaci artykułu w piśmie niegamebookowym, przestaje się gamebooki i interaktywne gatunki bagatelizować. Sam sprzedałem artykuł o filmach interaktywnych portalowi "Marketing przy kawie". Portal później temat rozwinął i to właśnie na nim trafiłem później na wzmiankę o "Hotelu 626", który w obecnym numerze naszego magazynu jest recenzowany.

A więc, zalecam dla nas, Panowie, misję pisania artykułów także na zewnątrz. Szczegóły są tutaj: http://www.paragrafowegranie.fora.pl/aktualnosci,52/promocja,601.html

A co do konwentów, przyznaję, że to poważniejsza i kosztowniejsza sprawa. Daliśmy ciała z Krakonem i Awangardą. Zbliża się Falcon. Fajnie byłoby się tam pojawiać ALE wskakiwanie tam po raz kolejny (jak na Awangardzie 2009 i Pyrkonie 2011) z programem obejmującym tylko wykład o "historii gier książkowych" i warsztaty pisania mija się z celem. Potrzebujemy czegoś świeższego, jeszcze bardziej atrakcyjnego.... ale czego? Jakieś propozycje?


Ostatnio zmieniony przez Strażnik Tajemnicy dnia Czw 12:22, 22 Wrz 2011, w całości zmieniany 7 razy
Czw 11:09, 22 Wrz 2011 Zobacz profil autora
Strażnik Tajemnicy




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Chojnice

Post
A co do "viral marketingu", inaczej zwanego "marketingiem wirusowym", chciałbym przypomnieć, że akcje z pierwszego numeru pt. "nawiedzony dom na kosocickiej" z naszą małą prowokacją przygnała nam co najmniej 6% naszych wszystkich odwiedzin w całej historii naszego pisma - a to dużo. Planujemy kolejną, wtajemniczeni znają szczegóły.

Ale tego typu prowokacje same w sobie nie są interaktywne. Przydałoby się nam coś w rodzaju skeczu grupy "tottaly sketch". Krótkie, łatwe, śmieszne i interaktywne. Ma ktoś jakieś pomysły na nie?


Polecam strategię: prymat akcji nad teoriami. Jak dotychczas przynosi ona smaczniejsze owoce niż lata dyskusji.


Ostatnio zmieniony przez Strażnik Tajemnicy dnia Czw 11:38, 22 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Czw 11:23, 22 Wrz 2011 Zobacz profil autora
arius




Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: stamtąd

Post
Dokładnie.. Podpisuję się pod wypowiedziami Mikołaja wszystkimi kończynami. Bo w tej chwili posty tutaj przypominają - bez obrazy panowie - utyskiwanie starych pierdzieli. Albo nie macie pojęcia ile się wokół paragrafówek i MW dzieje w tej chwili, albo - co bardziej możliwe - po prostu tego nie doceniacie, a to jest przykre.
Czw 11:56, 22 Wrz 2011 Zobacz profil autora
Idril




Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Cytat:
Stałe wspieranie MW. Moim zdaniem w tej chwili, to najważniejsza rzecz. Poprzez wspieranie, mam na myśli nie tylko pisanie artykułów do MW, ale przede wszystkim, reklamowanie pisma na wszystkich portalach społecznościowych i tematycznych. Chodzi o wytypowanie 2-3 osób baaardzo odpowiedzialnych, najlepiej ze znajomością języka angielskiego, które obsługiwałby te portale pisząc newsy, recenzje, komentarze dotyczące całego świata interakcji, zaczynając od gier paragrafowych, kończąc na filmach interaktywnych.

Właśnie obsługuję jedną anglojęzyczną grupę newsową, ale sądzę, że to tylko jeden element. Przydałoby się regularne monitorowanie innych odmian tego typu rozrywki np. visual novel, filmów interaktywnych itd. Najlepiej przez ludzi, którzy lubią dany dział, np. miłośnicy m&a.

Cytat:
2. Kolejnym krokiem jest stała obecność na stronach różnych klubów miłośników fantastyki. Znowu 2-3 osoby, znajomość języka nie obowiązkowa. Osoby, te tak jak ochotnicy z punktu pierwszego, pisaliby o całym interaktywnym świecie.

Strony klubowe to nie jest najlepsze miejsce, one zwykle służą do załatwiania spraw organizacyjnych wewnątrz klubów. Tu jest potrzebne raczej pisanie do 7-8 największych polskich portali fantastycznych. Jest jednak jedno "Ale": czy pisząc newsy tam nie spowodujemy odpływu zainteresowanych od strony MW, która być może już się niektórym zaczęła kojarzyć jako najlepsze źródło informacji, co w świecie interaktywnej rozrywki piszczy?

Cytat:
3. Dobrym pomysłem byłoby wsparcie obydwu grup poprzez stworzenie „bazy danych”. Bazą tą mogłoby być nasze forum, gdzie każdy, umieszczałby choćby linki do stron związanych z interakcją. W ten sposób ludzie z pierwszej i drugiej grupy, szybciej otrzymywaliby info.
Osoby w grupach podzieliłyby się stronami i portalami do obsługi, tak, aby nie została jakaś próżnia lub żeby się nie dublować. Oczywiście jakieś większe przerwy w obsłudze danego portalu lub grupy stron, musiałyby być zgłoszone. Dlatego wspomniałem o odpowiedzialnych osobach.

Nie wiem, czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby słanie linków bezpośrednio na adres wydawnictwa. Podzielić się "strefami wpływów" - jak najbardziej.

Cytat:
Bardzo ważnym elementem jest komunikacja, w tym zakresie forum jest moim zdaniem przestarzałe, trzeba przejść na skypa lub inny komunikator głosowy.

Z ciekawości: co uważasz w mechanice forum za przestarzałe? Komunikator głosowy nie zawsze się nadaje, bo ktoś może nie być akurat w stanie rozmawiać. Wydaje mi się, że tu najlepiej sprawdzają się komunikatory typu GG czy czat z FB; napiszesz wiadomość, a potem można spokojnie czekać na odpowiedź.

Cytat:
Kolejnym krokiem jest profesjonalny film reklamowy zrobiony w technologii cyfrowej, bez aktorów. Film podobny do tych z przerywników „Wiedźmina 2”, „AoD”, gdzie nie ma wiele animacji, a wszystko opiera się na „ruchomych obrazach”. Myślę, że temat jest w naszym zasięgu. Film reklamowałby MW i działa jakie wydaje Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru.
Oczywiście potrzebna jest do tego cała otoczka prawna, zgoda autora i wydawnictwa.

Jest to pomysł, tylko najlepiej, żeby zrealizował to jakiś miłośnik CGI; istnieją darmowe programy do tego jak MovieStorm, ale to już dyskusja konkretna jeśli zdecydujemy się robić coś takiego. Obecnie IMO najlepiej przedyskutować całokształt strategii kampanii reklamowej, również najlepiej przez osobę znającą się na rzeczy.

Strażnik:
Cytat:
Ale tego typu prowokacje same w sobie nie są interaktywne. Przydałoby się nam coś w rodzaju skeczu grupy "tottaly sketch". Krótkie, łatwe, śmieszne i interaktywne. Ma ktoś jakieś pomysły na nie?

Też o czymś takim myślałem. Podobnie jak powyżej, obecnie IMO najlepiej przedyskutować całokształt strategii kampanii reklamowej, również najlepiej przez osobę znającą się na rzeczy.

To na razie tyle.[/quote]
Czw 12:39, 22 Wrz 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Ogólne dyskusje o grach paragrafowych Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin