Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Jak stworzyć paragrafówkę - mini poradnik
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Przewodnik dla początkujących Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Jak stworzyć paragrafówkę - mini poradnik
Autor Wiadomość
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1502
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
Ale nie zakładam stałej ilości paragrafów. Stwarzam szkic w wordzie, w każdym paragrafie pisząc jakieś skróty myślowe, krótkie opisy co tu wstawić itp. Na przykład:

1 widzi drzwi wchodzi

Tak 2
Nie 3

2
W środku, sprzęty, kufer. słyszy chrzest, chowa się

> 4

A potem jak zamknę dany rozdział i wyjdzie mi te 70-90 par zwykle to wypełniam je właściwą treścią weryfikując przy tym niektóre ścieżki. Łatwiej tak zrobić dla zamkniętego odcinka fabuły, rozdziału, niż dla całości. Przynajmniej dla mnie.
Wto 20:50, 05 Maj 2009 Zobacz profil autora
Recoil
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perdition City

Post
Czyli później musisz przebudowywać wszystko i od nowa nadawać numerację, żeby nie było, że z 1 idziesz do 2, z 2 do 3 itd. tak? To potencjalne miejsce na błędy. Wprawdzie zmniejsza je ograniczenie do jednego rozdziału, niemniej nadal masz koło 80 paragrafów do przenumerowania.
Wto 22:17, 05 Maj 2009 Zobacz profil autora
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1502
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
Niedawno skończyłem zmianę numeracji łącznie ponad 300 paragrafów O_o Fakt, to nużące, ale moim zdaniem o wiele efektywniejsze od zmiany numeracji już na początku. Tutaj jesteś nieograniczony, to fabuła wyznacza Ci ilość paragrafów, a nie to co odgórnie przyjmujesz. Ja przynajmniej zawsze stosuję tę metodę.
Śro 0:07, 06 Maj 2009 Zobacz profil autora
arthil




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

Post
Jeśli zostają "puste" paragrafy, to można je zostawić w spokoju. Nikt nie skapnie się, że brakuje numerków 15,29,76 no chyba że będzie sprawdzać po kolei. Choć wprowadzi to pewne przekłamanie ilościowe. Jeśli Paragrafów jest za dużo, można wprowadzić pod paragrafy, jak np 35a itd.

W każdym razie liczba na końcu nie oddaje wtedy faktycznego stanu rzeczy, ale to w końcu dla dobra sprawy.

Ps. nie nie testowałem żadnego z tych sposobów gdyż (narazie przynajmniej) jestem tylko graczem nie twórcą, ale wydają się posiadać pewny zapas logiki.
Śro 17:09, 06 Maj 2009 Zobacz profil autora
anturu




Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

Post
Przekłamania odpadają, nie bądź dzieckiem Arthil, tak nie wolno robić...
Czw 14:10, 07 Maj 2009 Zobacz profil autora
Ragrio




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
To może ja odkurzę stary temat. Ja teraz jak piszę tą swoją dziewiczą paragrafówkę zastosowałem nieco inną strategię. Wydrukowałem sobie taką kartkę A4 na 880 rubryczek z cyferkami w środku. określiłem że tak na start wolałbym napisać coś mniejszego, sprawdzić z czym to się je etc. Więc wyznaczyłem sobie próg 200 paragrafów. Przy tworzeniu każdego nowego paragrafu losuje mu numerek (prawie jak lotto). Obecnie swój limit zwiększyłem do 230 choć myślę że może na tym się nie skończyć. Na razie nie odczułem "odbicia" po zmianie założeń w liczbie ogólnej paragrafów. Te losowe przydzielanie pozwoliło zrekompensować to wszystko. a że jeszcze zagęszczenie nie jest duże, wychodzi wszystko dość przyzwoicie.

Zarzucicie pewnie że to gracz będzie musiał latać po całej książce w poszukiwaniu paragrafu. Być może... ale na razie do tej paragrafówki stosuje taki system.

Co do wersji publikacji elektronicznej czy do druku: Ja swoją pierwszą paragrafówkę planowałem wydać w wersji elektronicznej - przez przeglądarkę (wchodzi się na stronę i gra). Wykorzystałbym HTML i PHP pozwalające na to że ktoś by mógł zagrać w grę bez zbędnych karteczek etc. Choć od rysowania mapki zawsze się przydają Wink
Śro 11:51, 15 Lip 2009 Zobacz profil autora
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1502
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
Co do latania po stronach to dla mnie to jeden z uroków paragrafówek Very Happy Sam pisze najpierw w wordzie szkice paragrafów, tzn. kilka podstawowych informacji, odnośniki itp. Dopiero po zakończeniu danego rozdziału, wypełniam je właściwym tekstem. Właściwie to pisze np. 20 paragrafów, jak je zapełniam, dopisuje kolejne 20 pustych itp. Tak żebym nie miał sytuacji, w której przewidziałem za dużo paragrafów i nagle mam do wypełnienia ich załóżmy 30 i muszę to zrobić na siłę, żeby nie pozostawić pustych.
A co do ilości to zależy czy piszesz labiryntówkę, czy grę fabularną. W pierwszym wypadku paragrafów wyjdzie stosunkowo dużo, w drugim weź pod uwagę, iż w każdym paragrafie będziesz musiał nieco się rozpisać, nie ma bowiem nic gorszego niż fabularka której paragrafy składają się z 3, 4 krótkich zdań, chociaż i takie czasem muszą się pojawić.
Śro 13:25, 15 Lip 2009 Zobacz profil autora
Recoil
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perdition City

Post
Ragrio napisał:
To może ja odkurzę stary temat. Ja teraz jak piszę tą swoją dziewiczą paragrafówkę zastosowałem nieco inną strategię. Wydrukowałem sobie taką kartkę A4 na 880 rubryczek z cyferkami w środku. określiłem że tak na start wolałbym napisać coś mniejszego, sprawdzić z czym to się je etc. Więc wyznaczyłem sobie próg 200 paragrafów. Przy tworzeniu każdego nowego paragrafu losuje mu numerek (prawie jak lotto). Obecnie swój limit zwiększyłem do 230 choć myślę że może na tym się nie skończyć. Na razie nie odczułem "odbicia" po zmianie założeń w liczbie ogólnej paragrafów. Te losowe przydzielanie pozwoliło zrekompensować to wszystko. a że jeszcze zagęszczenie nie jest duże, wychodzi wszystko dość przyzwoicie.

Zarzucicie pewnie że to gracz będzie musiał latać po całej książce w poszukiwaniu paragrafu. Być może... ale na razie do tej paragrafówki stosuje taki system.



To jest właśnie system, który stosuję od początku. Dzięki temu wybrane paragrafy są rozsiane po książce dość losowo, a przy tym regularnie. Minusem jest to, co powiedział KrowaQ - nie jesteś w stanie przewidzieć dokładnej liczby paragrafów i pod koniec może się okazać, że trzeba pisać na siłę, lub (co gorsza) pisać paragrafy będące obok siebie...

Sposób KrowaQa eliminuje ten problem, lecz w jego przypadku pojawia się inny - zwiąksza się prawdopodobieństwo pomyłki przy "przemianowywaniu" paragrafów. Nawet podział na rozdziały nie zabezpieczy nas przed tym w 100%.

A co do zarzutów - są one kompletnie bezpodstawne. Taki jest zamysł gier paragrafowych - kolejne paragrafy muszą być w innym miejscu, żeby nie można było do nich zbyt łatwo trafić "przypadkiem".
Śro 17:07, 15 Lip 2009 Zobacz profil autora
Ragrio




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
szczerze pisząc to tego latania po książce też ja przed sobą nie odbieram jako zarzutu czy też powodu zniechęcenia do paragrafów, no ale nie wiedziałem jak możecie zareagować Razz
Śro 21:08, 15 Lip 2009 Zobacz profil autora
doman100




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Najlepiej jest podzielić sobie grę na kilka początkowych paragrafów wyjściowych. Później zaczynamy od pierwszego paragrafiku w którym tworzymy sobie kilka wyjść od niego i kilka wyjść od pierwszego następnego itd. Musimy pamiętać o tym aby nie rozbudowywać naszej gry do niebotycznych rozmiarów bo w końcu odechce nam się jej tworzyć. Powiem, że zapętlenia nie powinny zdarzać się zbyt często bo możemy doprowadzić do paradoksu (zniszczyliśmy młotek a za chwilę mamy znowu młotek). Sam w swojej grze którą teraz tworzę doprowadziłem do paradoksu którego już nie mogę ominąć (ale w tak rozbudowanych grach czasami nie da się tego ominąć.
Nie 16:40, 22 Lis 2009 Zobacz profil autora
Gabriel




Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głoska

Post
Piszecie o zmianie numeracji jak o jakiejś torturze. Chyba nie robicie wszystkiego ręcznie? Może i moja wiedza jest powierzchowna i nietrwała, ale o ile się nie mylę to w wordzie jest opcja pozwalająca na wyszukiwanie słów itp. Wystarczy wpisać np. liczbę 1 i kliknąć na opcję "zmień na" i tutaj wybrać sobie jakąś liczbę nie przekraczającą sumy paragrafów. W ten sposób nie musimy szukać w całym tekście i odhaczać co już zrobiliśmy. Aby uniknąć pomyłek można na początku pisać liczby jakie na pewno się u nas nie znajdą. Na przykład zacząć od 1001 i wypełniać w górę. Wtedy jeśli zaczniemy od 1 i zmienimy na 54 to przy 54 nie zmienimy przerobionej 1.

Jeszcze jedna sprawa. W tekście musimy pisać liczby słowami, bo niespodzianka murowana. Wszystkie statystyki i liczby wprowadzamy dopiero po operacji zmiany paragrafów.


Ostatnio zmieniony przez Gabriel dnia Nie 21:25, 03 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Nie 21:21, 03 Sty 2010 Zobacz profil autora
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1502
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
No ja zasadniczo właśnie wszystko ręcznie robię (no może crtl+f do wyszukiwania zamiast zabawy w przewijanie rolką). Ale to tylko taka moja własna odchyłka, nie lubię polegać na automatach. Nawet używając normalnie Office 2003, to worda nadal mam 2000 bo przynajmniej niczeog nie zmienia mi automatycznie. Ale jakiś program do paragrafówek by się przydał (bo obecne nie dają niestety możliwości zapisania gry jako pdf :/
Nie 21:39, 03 Sty 2010 Zobacz profil autora
Morphus Gaspar




Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

Post
Zostało tutaj poruszonych kilka ciekawych kwestii dotyczących faktu, iż zaczynając pisać parafę nikt nie wie, ile paragrafów tak na prawdę będzie miał. Osobiście stosuję taki system, że tworzę sobie plik w OpenOfficowskim Excelu, kolejno numeruję paragrafy (do powiedzmy 5000 - na wyrost i i tak nigdy nie wykorzystam, ale nie o to chodzi), druga kolumna to tytuł paragrafu który jest na tyle sugestywny, że autor od razu łapie czym jest, kolejna kolumna to numery wszystkich paragrafów Z KTÓRYCH można do tego paragrafu trafić (przydatne jeśli się ręcznie przenumerowywuje paragrafy jak KrowaQ), kolejne pięć kolumn to DO KTÓRYCH paragrafów prowadzi ten, następnie jakieś poboczne informacje przydatne mi na etapie tworzenia (fabularny/specjalny/ending/nazwa pliku gdzie jest wrzucona rozrysowana mapa tej lokazji itd...). Zaczynam od pierwszego a potem skaczę zależnie od tego jak śmiele się czuję. Zostawiam sobie miejsce na endingi i staram się zapełniać do jakiegoś procenta tę tabelkę, jeśli do końca jeszcze daleko to znów skaczę daleko i zapełniam do jakiegoś procenta... Kiedy wiem, że zbliżam się do końca prac to zaczynam zagęszczać i już nie skaczę w przód. w ten sposób nie boję się, że ostatnie pięć paragrafów będzie końcem gry (bo endingi miały swoje miejsca już wcześniej) i wszystko jest w miarę regularnie (acz także wygodnie bo tworzą się jakby "stadia gry" więc nie trzeba skakać pomiędzy początkiem a końcem książeczki tylko czasem 1-20, 20-50, 50-100).

Nie widzę co złego jest w zostawianiu pustych miejsc - po pierwsze "jeśli myślisz, że wszystko idzie dobrze to znaczy że nie wiesz wszystkiego", może się po testach okazać, że jakieś miejsce coś nie trybi, wydaje się sztuczne, przechodzisz i nagle zmienia się pora dnia, czy pojawia się ni z tąd ni z owąd wróg - wtedy te puste się przydają bo można tam dać paragrafy pomostowe, które wyjaśniają mijanie czasu, czy sugerują pojawienie się wroga w najbliższej przyszłości. Kiedy pisaliśmy z zespołem paragrafówkę to zakończyliśmy prace na paragrafie 96, po czym okazało się że te "pomostowe poprawki" z rozsianych po całej grze sytuacji zajęły paragrafy 97-100. Poza tym zdradzę nasz osobisty patent, który zawsze dajemy celowo, ale na zapełnianie pustych paragrafów też się przydaje - łamanie czwartej ściany, obrażanie gracza... takie szklanką po łapkach - "wiemy co robisz, bo gdybyś grał normalnie to byś tego nigdy nie przeczytał... wstydź się cziterze!". Albo nawet nie sugerować że go złapaliśmy na gorącym uczynku. Dać paragraf tak przeraźliwej śmierci, albo tak przepakerzonego przeciwnika (w przypadku paragrafówek z mechaniką), że gracz się trochę przestraszy i zacznie grać ostrożniej. Za zupełnie nie do przyjęcia uważam natomiast sytuację: 19, 20, 21, 21a... Co to za numeracja jest? Ma to jeszcze sens w przypadku kiedy to jest po prostu 21, ale w innej linii fabularnej (gracz coś zrobił co sprawia że wydarzenia paragrafu 21 potoczą się inaczej, stąd 21a) - ale w żadnym wypadku jako osobny numer. Już lepiej zostawić puste niz dawać tak absurdalną numerację. Czyli w sumie - lepiej przesadzić wstępnie przyjmując ilość paragrafów.

Zostało przedstawionych kilka metod pisania (pomijając stronę techniczną zakładania ilości paragrafów czy ich numeracji). KrowaQ pisał, że najpierw tworzy jedno-dwuwyrazowe paragrafy tworząc większy rozdział i jak już wszystko ma, to wypełnia tekstem. Na pierwszej stronie ktoś scharakteryzował metodę w której najpierw tworzy cały wątek głowny, najbardziej optymalną drogę do przejścia, a potem wypełnia resztę odnóg. Ja osobiście preferuję system podobny do tego, który opisał Doman - zacząć od pierwszego i zajmować się kolejnymi odnogami w miarę regularnie przesuwając całość do przodu i jeśli zrobi się za dużo odnóg, to albo je łączyć, albo uśmiercać bohatera. Każdy system ma zdecydowanie swoje zalety i wady. Według tego pierwszego ma się zdecydowanie większe szanse, że się skończy paragrafówkę, cały zarys już się ma, trzeba tylko dorzucić "mięso". Problem w tym, że trzeba mieć bardzo klarowną wizję całości od początku, a przy błędach w stylu "dwa paragrafy temu pisałem że jest noc a teraz jest południe" łatwo się wyłożyć i trzeba zaczynać kombinować. System bardzo efektywny, ale bardzo wymagający. Drugi system pozwala czasem wydać paragrafówkę, która zmęczyła nas na tyle, że nie mamy ochoty więcej nad nią pracować, bo już działa - wystarczy wszystkie niedokończone odnogi poboczne zakończyć śmiercią. Problem w tym, że rzadko pisze się paragrafówkę z jednym zakończeniem - wiadomo czasami są zakończenia "top-score" i zakończenia poboczne, ale tworzenie w ten sposób paragrafówki może trochę przypominać łysą i przerzedzoną choinkę. Zdecydowaną zaletą jest, że jeśli właśnie stworzyliśmy optymalną linię to wiemy ile czasu zajmie najkrótsze przejście gry, co z kolei daje nam klarowny obraz jak duże jest to co tworzymy. Czy ma sens tworzenie 500+ paragrafowej gry gdy optymalna droga przejścia to 13 paragrafów? Przy tym systemie łatwo można wyważyć paragrafy potrzebne, pomocnicze i poboczne żeby się nie frustrować niepotrzebnie. Trzeci system to tworzenie paragrafówki bardzo "puchatej", pojawia się dużo rozwidleń, bardzo szybko wypełnia się je mięsem. Można na bieżąco kontrolować jeśli urośnie kilka wątków, które nie mają znaczenia dla fabuły i uśmiercać bohatera, lub dawać mu poboczne zakończenie. Problem, że w przypadku słomianego zapału takiej paragrafwki nigdy się nie kończy i nie jest ani grywalna, ani do wykorzystania w innych projektach. Poza tym można przez przypadek i bezwiednie stworzyć kolosa. Zapomnimy się na początku, pociągniemy wątki i mieliśmy mieć miniaturkę, wyszła gigantyczna wielogłowa hydra. Preferuję system trzeci i na swoje nieszczęście mam słomiany zapał. Tak na prawdę to wybór systemu nie ma znaczenia, bo i tak każdy robi to nieświadomie zgodnie ze swoimi preferencjami. Tak czy siak na końcu powstaje paragrafówka, a wtedy wymienione przeze mnie "kontrapunkty" dla każdego systemu nie mają żadnego znaczenia i zdają się być na siłę. Jednak osobiście tak to widzę i jeśli ktoś nie skończy albo się gdzieś wyłoży to wydaje mi się, iż jeden z tych wymienionych powodów może być przyczyną. Przynajmniej ja wiem dlaczego mam nieskończone 4 paragrafówki na dysku.

Jeśli chodzi o argument, że przypadkowe zobaczenie paragrafu może popsuć zabawę, lub pokusa jest nie do odparcia i w związku z czym trzeba je mocno rozrzucać - jest na to kilka sposobów alternatywnych. Można spróbować (choć jest to ciężkim wyzwaniem i utrudnia pracę pisania paragrafówki, co samo w sobie jest już ciężkim wyzwaniem) pisać paragrafy w ten sposób by nie sugerowały na pierwszy rzut oka miejsca w fabule. W ten sposób nawet jeśli gracz zerknie, nie skojarzy i w końcu i tak się zaskoczy (co przy większej ilości paragrafów nie jest trudne bo zapomni numer tego paragrafu, który przeczytał). Napisanie jednak 200+ paragrafów w ten sposób jest mordęgą. Można spróbować rozpoczynać co istotniejsze paragrafy (zwroty akcji, ważne tajemnice, klucze) kilkoma bezsensownymi zdaniami - t.j. opisem pomieszczenia, opisem pogody, opisem pieprzyka na podbródku NPC-a. Pierwsze 2-3 zdania i gracz nie doczyta niczego istotnego zanim się zorientuje że czyta nie to co powinien (omiatanie wzrokiem większej całości). Ponadto można parować paragrafy - długie razem, którkie razem (długość paragrafu jest często zbiegiem okoliczności więc może to służyć za ciekawy "klucz losujący") ponadto wśród jednolinijkowych paragrafów, jeśli ktoś spojrzy na następny to i tak nie zrobi mu to różnicy. "Jesteś w kwadratowym pomieszczeniu" a "Korytarz jest długi i ciemny" - nic mu nie powie.

Przemianowywanie paragrafów (o ile nie robi się tego ręcznie) powinno w sumie udawać się całkiem łatwo Ctrl+H (zmienia paragraf i wszystkie odnośniki). Jako że paragrafówki są jakby gatunkiem literackim, proza, fabuła i tak dalej to nie powinny się pojawiać liczby cyframi w tekście (z wyjątkiem może dat i w przypadku paragrafówek niestety... statystyk - głupio by było gryby potwór z siły 4 nadle dostał 212).

"Latanie po książce jako przyjemność charakterystyczna dla paragrafówek". Nie wiem czy się w pełni zgodzę. Wiadomo, że nie jedno pod drugim, ale czasami dobrze, żeby pobliskie fabularnie paragrafy były relatywnie blisko siebie. A już najbardziej boli mnie jak na początku musimy wejść w linię fabularną i jest kilka paragrafów bardzo prostolinijnie bez wielokrotnych wyborów (2-3 może być, bo przecież to rozgrzewka taka przed prawdziwą grą, ale powyżej 4-5 to zaczyna być irytujące). Zauważyłem to i lekko mnie zabodło w przypadku "Niewolnika Czarodzieja" Memona (którego właśnie przechodzę). Czasami chyba byłoby lepiej dwa krótsze zastąpić jednym dłuższym. Z autorem podzielę się przemyśleniami na tem całej gry (jeśli sobie tego życzy) jak już przejdę.
Nie 13:34, 23 Paź 2011 Zobacz profil autora
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1502
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
Cytat:
nie powinny się pojawiać liczby cyframi w tekście (z wyjątkiem może dat...)


Niby tak, ale z drugiej strony takie rozwiązanie jak:

Zastanawiasz się nad zawiadomieniem policji (20) o tym zajściu, chociaż równie dobrze mógłbyś odejść bez słowa (21).

Wydaje mi się znacznie lepsze niż nagła przerwa narracyjna, z której zresztą zrezygnowałem, w rodzaju:

Zawiadamiasz policję 20
Odchodzisz 21
Nie 15:06, 23 Paź 2011 Zobacz profil autora
Morphus Gaspar




Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

Post
KrowaQ napisał:
Cytat:
nie powinny się pojawiać liczby cyframi w tekście (z wyjątkiem może dat...)


Niby tak, ale z drugiej strony takie rozwiązanie jak:

Zastanawiasz się nad zawiadomieniem policji (20) o tym zajściu, chociaż równie dobrze mógłbyś odejść bez słowa (21).

Wydaje mi się znacznie lepsze niż nagła przerwa narracyjna, z której zresztą zrezygnowałem, w rodzaju:

Zawiadamiasz policję 20
Odchodzisz 21


Źle się zrozumieliśmy. To nie są liczy o których mówiłem, bo to są numery paragrafów. O liczbach, które nie powinny się pojawiać w tekście mówiłem w sensie:
"Atakuje cię 4 drabów" - albo "stały tam 3 samochody" - gdzieś w środku paragrafu.
Nie 16:19, 23 Paź 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Przewodnik dla początkujących Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin