Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Prośba do was.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Paragrafowe www Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Prośba do was.
Autor Wiadomość
korben




Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chicago Suburbs

Post Prośba do was.
A więc.

Jestem w trakcie pisania (programowania) aplikacji internetowej służącej do tworzenia gier paragrafowych. Coś podobnego jak K9. Różnica taka że aplikacja nie posiada żadnych "warunków" jest to poprostu zwykły edytor do klasycznych paragrafówek.

W mojej aplikacji będzie można tworzyć:
- dowolną liczbę paragrafów
- dowolna liczbę linków

Inne bajery to:
- Aplikacja pokazuje linki bez paragrafu lub paragrafy bez linków.
- Renumeracja - aplikacja posiada "podwójną" numerację paragrafów jedna dla autora (automatyczną) i drugą wpisywana "z palca" lub generowaną losowo dla czytelnika np. przed exportem.
- Eksport do plików txt, pdf, html.

Na uwagę zasługują jeszcze:
- każdy paragraf posiada atrybut "stały" oznacza że numer jego nie będzie podlegał losowaniu będzie stały tak jak wpisał autor.

Tyle jest zrobione w chwili obecnej. Poprawiam jeszcze kod i aplikacja znajdzie się online do testowania niebawem.

A teraz prośba. Potrzebuję:

1. Nazwy.. nazwa aktualna to "Paragraf" - byc może ktoś zaproponuje jakąś super nazwę.
2. Testerów potrzebuję jak bedzie online - ewentualnie temat ten będzie się rozwijał w miarę testowania.
3. Pomysłów na jakieś inne opcje - może ktoś cos by bardzo chciał.
4. Logo ewentualnie jak ktoś jest na tyle kreatywny że wymyśli i nazwę i logo to byłoby bosko.

Maciek


Ostatnio zmieniony przez korben dnia Śro 17:48, 06 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Śro 17:46, 06 Sty 2010 Zobacz profil autora
gregor94




Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

Post
nazwa gamebook creator

Recoil: Reszta nie pasuje do tematu.
Śro 18:08, 06 Sty 2010 Zobacz profil autora
korben




Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chicago Suburbs

Post
gregor94 napisał:
gamebook creator

Wolałbym po Polsku.

Recoil: j.w.


Ostatnio zmieniony przez korben dnia Śro 18:17, 06 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Śro 18:16, 06 Sty 2010 Zobacz profil autora
Gabriel




Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głoska

Post
ParSpec. Tak jakoś mi się spodobała ta nazwa.
Śro 18:30, 06 Sty 2010 Zobacz profil autora
Gabriel




Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głoska

Post
Ok, jest losowanie paragrafów, a dałoby się zrobić tak aby program umieszczał pragrafy do których możesz przejść w ograniczonej odległości, np. 50? Przy graniu na kompie to żaden problem, ale szukać paragrafów porozrzucanych po całej książce to mało budujący widok.
Śro 18:42, 06 Sty 2010 Zobacz profil autora
korben




Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chicago Suburbs

Post
Gabriel napisał:
Ok, jest losowanie paragrafów, a dałoby się zrobić tak aby program umieszczał pragrafy do których możesz przejść w ograniczonej odległości, np. 50? Przy graniu na kompie to żaden problem, ale szukać paragrafów porozrzucanych po całej książce to mało budujący widok.


No to mi wbiłeś gwoździa. Bo zapewne jakoś to się da zrobić.. nie wiem jeszcze jak.. ale poszukam, wymyślę.. Dzięki.. to będzie bardzo cenna opcja.
Śro 18:46, 06 Sty 2010 Zobacz profil autora
Artur




Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Kilka podpowiedzi na ewentualne funkcje:

- opcja kolorowania ścieżki - często gra ma toczyć się wielotorowo, i aby się nie pogubić przydała by się taka opcja dla twórcy - efekt byłby tylko widoczny na etapie tworzenia gry. Przy okazji można by było uprościć to podając definicje ścieżki -

- z opcji technicznych, w wypadku zapisu do formatu HTML i txt wybór kodowania znaków polskich. Sporo jest serwisów opartych na ISO, inne na UTF 8

- dodaj opcje do zapisu w formatach podstawowych OpenOffice i Microsoft Word - przyda się dla tych co szykują pliki do większych opracowań.

- Wyszukiwarka słów, zwrotów i nazw. - podobna zasada co opcja Szukaj w FF - kolorowe podświetlenie w tekście poszukiwanej frazy

- Słownik nazw własnych dla projektu

- Notatnik: dla zapisu danych spotkanych postaci, potworów i innych spraw związanych z wersjami labiryntowymi. dostęp do notatnika z każdego miejsca edytora
- wersja offline - nie każdy chce projektować w sieci, niektórzy wolą na własnych kompach

- nie wspominając o opcji autozapisu.
Czw 10:30, 07 Sty 2010 Zobacz profil autora
korben




Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chicago Suburbs

Post
Artur napisał:
Kilka podpowiedzi na ewentualne funkcje:

ooo.. dzięki, dzięki

Artur napisał:
- dodaj opcje do zapisu w formatach podstawowych OpenOffice i Microsoft Word - przyda się dla tych co szykują pliki do większych opracowań.

Nie wiem jak z Wordem... do openoffice czy RTF to wiem jak wyeksportować... ale pomyślimy.

Artur napisał:
- Wyszukiwarka słów, zwrotów i nazw. - podobna zasada co opcja Szukaj w FF - kolorowe podświetlenie w tekście poszukiwanej frazy

O tym nie pomyślałem.. Smile dzięki.

Artur napisał:
- Słownik nazw własnych dla projektu

Nie czaje mógłbys wyjaśnić?

Artur napisał:
- Notatnik: dla zapisu danych spotkanych postaci, potworów i innych spraw związanych z wersjami labiryntowymi. dostęp do notatnika z każdego miejsca edytora

To jest proste.. .będzie zrobione praktycznie od razu.

Artur napisał:
- wersja offline - nie każdy chce projektować w sieci, niektórzy wolą na własnych kompach

Tu jest problem. Z początku program miał być właśnie kompilowany do exe kompilatorem PHP który tworzy cos na kształt microWebServ i odpala tenże na defaultowej przeglądarce. Mimo że posiadał wadę (jak user zamknie okno server nadal działa i zajmuje pamięć) to wszystko szło dobrze ale.. korzystałem z sqlite jako że ten engine baz danych nie wymaga de facto bazy danych tylko samego PHP niestety kompilator nie chce działać. I jak widzę na stronie raczej nie bedą go rozwijać.
Dlatego też: apel... jesli ktoś, gdzieś napotkał coś na kształt kompilatora do PHP innego niż "Bambalam" i "Roadsend" to prosiłbym o link.

Artur napisał:
- nie wspominając o opcji autozapisu.
A to akurat nie musimy się martwić.. edycja jest "na żywo" nie trzeba zapisywać.


Ostatnio zmieniony przez korben dnia Czw 18:08, 07 Sty 2010, w całości zmieniany 3 razy
Czw 18:06, 07 Sty 2010 Zobacz profil autora
Ragrio




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Cóż, pomysł na aplikacje ciekawy. Kiedyś napotkałem chyba na coś podobnego. Piszesz to w samym PHP czy PHP i MySQL. Ja znam się raptem na PHP, więc jeśli chciałbyś pomocy to, jeśli tylko będę potrafił, chętnie pomogę. Chociaż może taki wkład wniosę w rozwój gier paragrafowych. Taka aplikacja może być dobra przy tworzeniu projektów przez wiele osób. Praca może byś śledzona przez głównego projektanta, a koledzy z zespołu mogą wiedzieć na czym stoją - koncepcja, język, sposób formatowania etc.
Pią 17:31, 08 Sty 2010 Zobacz profil autora
korben




Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chicago Suburbs

Post
Ragrio napisał:
Cóż, pomysł na aplikacje ciekawy. Kiedyś napotkałem chyba na coś podobnego. Piszesz to w samym PHP czy PHP i MySQL.

W PHP5 Objektowym + baza SQLite

Ragrio napisał:
Taka aplikacja może być dobra przy tworzeniu projektów przez wiele osób. Praca może byś śledzona przez głównego projektanta, a koledzy z zespołu mogą wiedzieć na czym stoją - koncepcja, język, sposób formatowania etc.

O.. ciekawy pomysł... do zrobienia.
Sob 6:23, 09 Sty 2010 Zobacz profil autora
arthil




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

Post
-Może bardziej przyszłościowo warto pomyśleć o jakiejś możliwości umieszczania ilustracji.
- Nie wiem jak program ma działać pod kątem mechaniki, ale może warto zrobić jakiś wspomagacz dla tej z Fighting Fantasy, czy Lone Wolfa.
Nie 18:34, 10 Sty 2010 Zobacz profil autora
korben




Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chicago Suburbs

Post
arthil napisał:
-Może bardziej przyszłościowo warto pomyśleć o jakiejś możliwości umieszczania ilustracji.

To nie będzie trudne. W chwili obecnej paragrafy zapisywane są jako czysty tekst. Moga być zapistwane jako np. BBCode (jak tu na forum) i najproście jaeli user ma "gdzies" na jakims serwerze obrazki moze je podlinkowac do paragrafów tagiem "img". Potem pomysle o mozliwosci uploadowania wlasnych obrazkow.

arthil napisał:
- Nie wiem jak program ma działać pod kątem mechaniki, ale może warto zrobić jakiś wspomagacz dla tej z Fighting Fantasy, czy Lone Wolfa.

Program nie wspiera mechaniki.. tylko "klasyczne" paragrafówki.
w planach mam zrobienie osobnego programu do tworzenia labiryntowek tylko na komputer. Gdzie będzie można dodawac przedmioty, potwory, warunki w paragrafach itp. Ale taka gra nie będzie mogła się potem "wydrukowac" bedzie mozna ja "odpalic" na stronie [link widoczny dla zalogowanych]
Nie 20:50, 10 Sty 2010 Zobacz profil autora
korben




Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chicago Suburbs

Post
Ok. Testowa aplikacja jest tu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Dla ciekawych do potestowania. Proszę się "nie przypalać" bo prawdopodobnie i tak wszystko to co tam wklepiecie będzie kasowane. Prośba tylko o to żeby się pobawić chwilkę i napisac mi tutaj jakie są wasze odczucia.

Przy rejestracji nie trzeba podawać maila (może być cokolwiek nawet "quirwehf")
Pon 23:46, 18 Sty 2010 Zobacz profil autora
Snori




Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Odczucia są takie:

1. O przewadze Twojego narzędzia nad mechanizmami Wiki czy czystym html decyduje eksport do txt (zapewne w przyszłości do PDF) oraz rewelacyjna funkcja "mieszania" paragrafów.
2. Wszystkie funkcje są super - a na interface przyjdzie jeszcze zapewne czas.
3. Zastanawiam się na ile wykonalne byłoby uruchomienie wizualnego tworzenia fabuły w formie grafów decyzyjnych (jak np. Visio czy narzędzia klasy BPML).

Ale zasadniczo - ogromne brawa, aplikacyjka jest bombowa Smile

Pozdrawiam

Snori
Tkacze Burz - Północna Granica
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Snori dnia Wto 23:06, 19 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Wto 22:59, 19 Sty 2010 Zobacz profil autora
arthil




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

Post
Jako że nikt nie kwapi się do wypowiedzenia swojego zdania na temat tegoż programiku, postanowiłem zasiąść za sterami beta testera.

Ogólnie pomimo sporej liczby błędów i niedogodności które tu wymienię, naprawdę przypadł mi on do gustu.

-Na plus idzie przejrzystość obrazu, informacji o błędach, choć mogło by być trochę bardziej kolorowo Wink

-Numeracja paragrafów wydała mi się strasznie mało idioto odporna, podwójna numeracja paragrafów w połączeniu z numerami linków daje naprawdę łatwą do zaplątania kombinację. Stąd też moja propozycja uczynienia tego bardziej przystępnym w następujący sposób:

- gdy tworzymy nowy paragraf ,program pyta nas czy chcemy nadać mu jakiś specjalny nr. jeśli tak oznacza on iż jest stały, jeśli nie to ten nadaje mu automatycznie najniższą wartość spośród jeszcze niezajętych. Oczywiście od razu nr. identyfikacyjnemu przypisywany jest nr zmienny o takiej samej wartości. Identyfikatory dla linków wprowadzają chyba tylko niepotrzebny chaos, ale może się mylę.

- Po drugie Zamiana Numeracji, gdy chciałem przenumerować paragrafy dałem zakres równy ilości paragrafów czyli siedem (tak w ogóle czy nie lepiej żeby program sam dobierał zakres równy od 1 do liczba paragrafów, w końcu tak się to zazwyczaj robi) a efektem tego było przyporządkowanie, aż 3 różnym paragrafom cyfrę 7 co po przekonwertowaniu na txt sprawiło że 3 paragrafy miały tą samą treść.

-Przydał by się też jakiś crash test bo udało mi się przekonwertować grę z pustym linkiem, jak dla mnie powinien on (ten test) po naciśnięciu odpowiedniego guzika, i przy próbie konwertowania sprawdzać czy gra nie ma: błędnych/pustych linków i paragrafów, zapętleń, paragrafów bez wyjścia/dojścia, 2 linków prowadzących z par. A i oba do par. B.

Dobra faktycznie wyszło sporo narzekania więc teraz jakimiś sprytnymi słowami proponuję obalić moją teorię. A zresztą i tak robisz już więcej dla paragrafówek niż np. Ja Sad

Z góry przepraszam za chaos wypowiedzi i błędy, ale jeśli teraz zacznę to zmieniać, to chyba mój umysł dostanie obłędu podobnego temu jaki przeżyłby przy spotkaniu z wielkim Cthulhu

PS. a jednak ktoś mnie uprzedził, gdy zaczynałem nie było tego posta nade mną.


Ostatnio zmieniony przez arthil dnia Wto 23:05, 19 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Wto 23:01, 19 Sty 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Paragrafowe www Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin