Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Fabuła VS labirynt
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Ogólne dyskusje o grach paragrafowych Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Fabuła VS labirynt
Autor Wiadomość
NonanolII




Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Moim zdaniem, labiryntówki wymierają a za chwile wymrą zupełnie, jeśli nie zmieni się ich formy. Jest wiele gier komputerowych, nawet bardzo prostych, które dają podobny fun z gdy jak labiryntówki, a dzisiejszemu "Kowalskiemu" nie będzie chciało się czytać, będzie wolał grać na komputerze. Gry fabularne, są prawie jak książki (które były, są i będą obiektem pożądania Wink ). Więc:
1. Jeśli labiryntówka, to w formie interaktywnej
2. Jeślu fabularna, to w takiej formie, jaka jest Wink
Pią 18:07, 27 Mar 2009 Zobacz profil autora
Recoil
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perdition City

Post
NonanolII napisał:

1. Jeśli labiryntówka, to w formie interaktywnej
2. Jeślu fabularna, to w takiej formie, jaka jest Wink


1. co masz na myśli? Każda labiryntówka jest interaktywna.
2. właśnie chodzi o to, żeby je rozwijać. Dodawać zagadki, dylematy...
Pią 18:18, 27 Mar 2009 Zobacz profil autora
Misiek




Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Dużo mowy o tworzeniu w przyszłości wspaniałych gier, ale na czym opierają się te wypowiedzi oceniające labiryntówki? Proponuję wypowiedzi szczegółowe na temat tych typów gier w stylu "w Deathtrap Dungeon ciekawe/nieciekawe jest..." Dużo tu na forum tworzenia mitów, a mniej wypowiedzi odnoszących się do konkretów. Więc która fabularka jest lepsza niż labirynt lub odwrotnie?
Pią 19:47, 27 Mar 2009 Zobacz profil autora
kamilz




Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puck

Post
Dla mnie idealnym wzorem paragrafówki jest "Wojownik Autostrady" , choć zmieniłbym nieco jego mechanikę (bez rzucania kostki i grzebania w tabelach).
Sob 0:09, 28 Mar 2009 Zobacz profil autora
anturu




Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

Post moi drodzy...
Recoil:

To, że w Polsce paragrafy to jedna wielka bida w porównaniu z resztą świata, to akurat nie jest problem - przeciwnie, to nasza wielka szansa Smile "Tylko w milczeniu słowo, tylko w ciemności światło, tylko w umieraniu życie..." - znacie ten przepiękny cytat? Prawda jest taka, że skoro u nas nic nie ma, to każda ambitniejsza próba przełamania impasu będzie o wiele lepiej dostrzeżona i doceniona, a to tylko przyczyni się do chwały gatunku Smile

Inspiracje grami z zagranicy to żaden problem. Ja bym chętnie zajął tłumaczeniami zagranicznych paragrafówek, ale na razie czasu mi nie starczy... Może kiedyś, jak już ruszę trochę polski rynek, wybiorę kilka ciekawszych tytułów (marzy mi się cała seria Lone Wolf ;D), dogadam się z ich zagranicznymi wydawcami, przetłumaczę i wydam u nas po polsku... To jest do zrobienia... A na razie proponuję zacząć od zebrania jak największej ilości linków do zagranicznych stron poświęconych paragrafom...

Można by też ściągać różne tytuły i wrzucać wraz z ciekawymi artykułami (ja mam np. na kompie jakiś wywiad z Joe Deverem Smile) w jedno miejsce, co wy na to? No dobra, swojego chomika przygotowałem do tego Smile [link widoczny dla zalogowanych] - utworzyłem tam folder "game books", a w nim podfoldery "games" oraz "varia" (tu znajdziecie ów wywiad Very Happy)... Zapraszam wszystkich do dodawania nowych plików (dostęp do tej opcji po podaniu hasła "anturu2009") oraz ściągania na koszt mojego transferu (folder "game books" jest także na hasło "anturu2009")...

KrowaQ:

Jeśli tylko fizyczność jest dla Ciebie wykładnikiem rewolucji, to ok, masz to jak w banku, to tylko kwestia czasu Smile

Co do Twoich przeczuć odnośnie roku 2009 - zrobię wszystko, by się sprawdziły Wink

Co do dzieła Aliena i Recoila, to ich wkład w rozwój i promowanie gatunku jest bezsprzeczny (podobnie jak wkład Jacka Ciesielskiego i Lecha Pijanowskiego w popularyzację gier jako takich) - chwała im za to! Smile

Misiek:

Stawianie sprawy w sposób "która gra jest lepsza niż Labirynt śmierci?" to wg mnie podchodzenie do problemu "od d*py strony" Wink Nie można zmierzyć w sposób niepodważalny i autoratywny jakości dwóch paragrafówek, żeby je porównać i stwierdzić, że ta jest lepsza, a ta gorsza... Jakie kryteria przyjąć? Dlatego te, a nie inne? Jaką średnią ocen wyciągnąć - arytmetyczną? a może ważoną? Czy suche oceny oddadzą kiedykolwiek klimat gry? I kto będzie na tyle obiektywny, że z jego ocenami każdy się zgodzi w 100 procentach? ..... Nie da się w ten sposób porównywać gier, choć wielu próbuje - tak naprawdę najlepszym sędzią jest kążdy z nas... ale tylko dla samego siebie - i to jest jedyna niepodważalna prawda dotycząca oceniania i porównywania gier paragrafowych Smile

kamilz:

Zgadzam się z Tobą w 90 % Smile)) Wojownik to kawał świetnej fabularki, najlepszej w tym kraju zresztą. To dzięki Wojownikowi polubiłem klimaty Mad Maxa i Fallouta... Ze 12 lat miałem, jak wpadła mi w ręce trójka (wcześniej grywałem tylko w Dreszcz i Kosmiczną ruletkę - nota bene kumpel mi ją odszukał w szpargałach i pożyczył, będę ją skanował dla potomności, ktoś jest zainteresowany? Smile z pewnością wrzucę na chomika, ale na pewno nie w tym miesiącu)... Za wzór można go stawiać, choć nie za ideał (choćby za wspomnianą przez Ciebie mechanikę - nieco uciążliwą i pozbawiającą grę "mobilności") - taki się jeszcze nie narodził, ale pracuję nad tym Wink


Ostatnio zmieniony przez anturu dnia Sob 0:39, 28 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Sob 0:36, 28 Mar 2009 Zobacz profil autora
Misiek




Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Delikatnie chciałem ująć, że większość wypowiedzi o labiryntówkach bazuje na Dreszczu, a wizja gier fabularnych na Wojowniku Autostrady. Chciałbym się poprostu dowiedzieć które labiryntówki tak nudzą bieganiem po korytarzach? Gry (nie tylko paragrafowe) da się zawsze porównać pod względem jednego kryterium... grywalności. Wymyślanie innych kryteriów to ucieczka od tematu.

Nie wspominałem nic o Labiryncie Śmierci Shocked Wink


Ostatnio zmieniony przez Misiek dnia Sob 1:33, 28 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Sob 0:51, 28 Mar 2009 Zobacz profil autora
Xellos




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Do dyskusji na temat anglojęzycznych paragrafówek zapraszam do odpowiedniego tematu Smile
http://www.paragrafowegranie.fora.pl/inne-gry-paragrafowe,27/paragrafowki-anglojezyczne,25.html

btw jest tam lista linków zebranych przeze mnie...
Pon 14:53, 30 Mar 2009 Zobacz profil autora
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1502
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
Przeniesione. Chociaż dziwnym trafem forum póki co pokazuje mniejsza ilość postów, dziwne... Confused W każdym razie skupmy się w tym temacie na pojedynku fabularek i labiryntówek. Very Happy

X: Ha! Zapomniałem o tej funkcji Razz


Ostatnio zmieniony przez KrowaQ dnia Pon 18:44, 30 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Pon 18:44, 30 Mar 2009 Zobacz profil autora
revelati




Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Ja osobiście wolę paragrafowki fabularne. Nie lubię labiryntówek ze względu na klimaty fantasy (które dominują).
Wto 17:12, 23 Sie 2011 Zobacz profil autora
Radomir




Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Kwestia gustu. Mnie też nie pociąga błądzenie po korytarzach w poszukiwaniu skarbów i ciągłym rysowaniu sobie mapy Razz Wolę też gry bardziej fabularne ;]
Śro 15:02, 24 Sie 2011 Zobacz profil autora
Vi




Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Podpiszę się pod tym - kwestia gustu Smile

Tym niemniej dla mnie oba warianty są świetne ( a najlepiej kompilacja między nimi). Myślę że główną różnicą jest nacisk położony na inne aspekty fabularna musi być z dobrą fabuła a labiryntówka z dobrą mechaniką gry inaczej nie będą "grywalne"

Co do nieśmiertelnego Fallouta, jak dla mnie 75% samego czasu gry to była właśnie labiryntówka (na taktycznym widoku przeczesywało się poszczególne lokacje w poszukiwaniu przydatnych materiałów) a 25% to podążanie za fabułą, fabuła też wymuszała pewną kolejność lokacji i tempo gry i jak dla mnie to jest idealne połączenie Smile

To że labiryntówki głównie są fantasy, no cóż myślę że główną przyczyną jest właśnie kulejąca fabuła Smile co nie zmienia faktu że kilka z nich może przykuć uwagę (piszę też o komputerowych wersjach) osobiście mi się marzy labiryntówka coś a'la Fallout czyli jesteśmy w świecie post-ap a my jako jeden z licznych scavengerów przeczesujemy jakąś fabrykę/elektrownię/miasto w poszukiwaniu cennych rzeczy (każda lokacja może być osobną częścią gry) różnice ze sztampową fabuły byłyby w detalach i może bardziej rozbudowanym celem po co to robimy no na początek możemy podać że ratujemy ostatnią osadę ludzką Razz, ale z drugiej strony można dodać wątki z dylematem np. bliska osoba jest chora my znajdujemy lekarstwo i mamy opcję : dać jej/ przekazać osadzie do celów badawczych żeby zrobili jej więcej ale tu problemem jest czas/ sprzedać z zyskiem/ zachować dla siebie na dalsze poszukiwania oczywiście każda decyzja może ale nie musi mieć konsekwencje

A jako przykład czegoś takiego ze świata gier komputerowych wystarczy że podam S.T.AL.K.E.R niby wszystko już było a zrobili fajną dobrze wyważoną mieszankę różnych pomysłów

A teraz mi wpadło do głowy - jako labiryntówka np jesteśmy ratownikiem chwilę bo upadku World Trade Center od nas zależy życie uwięzionych ludzi pod gruzem trzeba wejść w labirynt gruzowiska z wyposażeniem i ich odnaleźć (jest i skarb i fabuła + presja czasu) z tego może nawet coś ciekawego Smile a jak kogoś kole WTC można zamienić nazwę na cokolwiek (np lawina zasypał miasteczko itp)


Ostatnio zmieniony przez Vi dnia Czw 7:53, 25 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Czw 7:52, 25 Sie 2011 Zobacz profil autora
lucus




Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
W kwestii kompilacji labiryntu z gra fabularna kojarzy mi sie (niestety dla niektorych w klimacie fantasy) np. Might and magic 6 - Zaczynamy w miasteczku, troche sciezki fabularnej, odniesienie listu, zdobywanie informacji, odwiedzanie handlarzy, napotkane postacie i tak dalej, a przy okazji subquesty - odnalezienie szyfru w straznicy goblinow czy zagubionej dziewczynki w jaskini, czyli idealny material na labirynt. A potem wyjazd dalej i kolejny rozdzial.
Zebym tak jeszcze mial czas, naprawde dobry pomysl na swiat i fabule, a na koniec potrafil sie zmobilizowac to by bylo swietnie, a jest jak jest Smile
Czw 11:24, 25 Sie 2011 Zobacz profil autora
Vi




Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
o mam coś jeszcze innego Smile kojarzycie grę przygodową "Sanitarium" ?
Miała psychodeliczny klimat, wejście jest fajne wypadek ciemność i budzisz się w świecie które wygląda jak w krzywym zwierciadle ...
To jest o tyle dobre że odchodzimy od sztampowego systemu (miasteczko - zanieś coś odwiedź kupców itp). Takie proste zadanie do wykonania by się nauczyć gry - myślę że to dobre dla gier komputerowych w przypadku papierowej wersji mechanika i tak musi być wyłożona we wstępniaku.
Ja jednak myślę że kombinacja 25/75% fabuły/labiryntu jest najlepsza - fabuła ma zadanie wprowadzić klimat, zainteresować gracza, ale również wprowadzić motyw po co łazimy po labiryncie również może dodać pewne ograniczenia np. czasowe (do wykonania określona ilość ruchów kończąca grę). 75% na labiryntówkę bo mechanika jest sercem gry co z tego że fabuła jest pasjonująca jak labiryntu nie da się przejść z powodu błędów lub co chwilę ginie.
Czw 20:19, 25 Sie 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Ogólne dyskusje o grach paragrafowych Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin