Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Blue Box Games, tworzenie i granie w paragrafy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Paragrafowe www Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Blue Box Games, tworzenie i granie w paragrafy
Autor Wiadomość
Killa




Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post Blue Box Games, tworzenie i granie w paragrafy
Hej

Ja i kolega pracujemy nad pet-projectem, platformą, której zadaniem jest umożliwienie grania i tworzenia gier paragrafowych. Aplikacja jest we wczesnej fazie developmentu i wiele pracy jeszcze przed nami, ale na obecnym etapie da się tworzyć gry oparte wyłącznie na podejmowaniu decyzji i granie w nie.
Zdecydowaliśmy się nie przeciagać i zaprezentować ją tutaj, wśród ludzi, którzy spędzają czas wolny z grami paragrafowymi: ]

Kilka uwag:
- Nie trzeba (i nigdy nie będzie trzeba) logować się, aby grać w dowolną grę.
- Tworzyć gry można po założeniu konta
- Adres email nie jest bezpośrednio do niczego wykorzystywany. W przyszłości prawdopodobnie będzie.
- Moduł do kreacji gier jest dość toporny i wymaga pewnego wysiłku, by coś w nim stworzyć. Jestem w trakcie pracy nad bardziej przyjazną dla użytkowników wersją.
- Pracuję również nad wersją wizualną modułu kreatora, opierającą się na budowaniu grafów metodą drag-and-drop.
- W planach jest między innymi umożliwienie budowania gier z logiką: przedmiotami, umiejętnościami, rzutami i testami. Na tym etapie można tworzyć gry oparte wyłącznie o decyzje.

Będzie mi bardzo miło, jeśli ktoś chciałby rzucić okiem, a jeszcze bardziej, jeśli ktoś będzie chciał podzielić się za pośrednictwem Blue Boxa własnymi grami.

Oddaję aplikację do użytkowania teraz przede wszystkim po to, by wysłuchać waszych uwag i propozycji. Przeczytam dowolne uwagi zostawione w shoutbox na stronie i pod tym postem.

Adres: [link widoczny dla zalogowanych]

p.s. Szkatułkę da się wygrać; )
p.s 2 Gdyby nie stawienia forum, napisałbym już wczoraj : (
Pią 22:03, 04 Kwi 2014 Zobacz profil autora
Pinkel




Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 539
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Miniaturowej gry nie udało mi się przejść. Sad Na możliwości strony rzucę okiem, gdy będę miał trochę czasu.

Miło, że wyszliście z tego typu inicjatywą - internetowych programów do tworzenia gier książkowych mamy w Polsce raczej mało, a to ciekawa nisza.

KrowaQ, może podzielimy się newsem o tej stronce na MW? Smile
Sob 13:29, 05 Kwi 2014 Zobacz profil autora
Killa




Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Zwróciliśmy uwagę, że nie ma niczego takiego, stąd pomysł na projekt: ).

Co to MW? Będzie mi bardzo miło, jeśli rozpalicie wici. Możecie też dać znać gdzie są jakieś dyskusje prowadzone.
Sob 15:04, 05 Kwi 2014 Zobacz profil autora
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1380
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
MW = [link widoczny dla zalogowanych] portal (dawniej magazyn) poświęcony grom książkowym.
Sob 22:52, 05 Kwi 2014 Zobacz profil autora
Killa




Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Może lepiej z tym poczekać aż będzie chociaż kilka gier? Do tego przed większym spopularyzowaniem chciałbym, jednak, przygotować lepiej przemyślaną wersję kreatora gier.
Sob 23:00, 05 Kwi 2014 Zobacz profil autora
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1380
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
Ok. W razie czego pisz do mnie, to przygotuje newsa na stronę i nasz profil na FB Smile
Nie 8:14, 06 Kwi 2014 Zobacz profil autora
Killa




Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Nie omieszkam!

W międzyczasie możecie zachęcić znajomych, po prostu, do rzucenia okiem.
Chciałbym w jakiś sposób zachęcić ludzi do podzielenia się własnymi, wcześniej przygotowanymi grami. Jesteście w stanie mi w tym pomóc?
Nie 9:46, 06 Kwi 2014 Zobacz profil autora
KrowaQ




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1380
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sanok/Kraków

Post
Coś się wymyśli Smile Zawsze jesteśmy gotowi, na miarę swoich możliwości czasowych, wspierać promocję paragrafów Smile
Nie 22:19, 06 Kwi 2014 Zobacz profil autora
Vi




Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Fakt da się ukończyć szkatułkę ale faktycznie trzeba się ... Smile ale bez spoilerów

Co do programu trochę mi brakuje markowania gdzie jestem, bo raz z 15 minut klikałem na idź do lasu nie wiedząc czy krążę po lesie czy też wracam non stop do tego same paragrafu (albo że mi się przeglądarka zwiesiła bo nie widać zmian). Ok może mam nawyki z książek ale tam przynajmniej wiem że jestem odsyłany do tego samego paragrafu.

Poza tym przyjemny program w obsłudze (dla czytelnika),, jeszcze nie testowałem tworzenia gry

PS. To klikanie wynikło z tego że parę razy zaobserwowałem zmianę tzn. idź do lasu a potem idź w inną stronę czy coś takiego - skąd mam wiedzieć czy za każdym razem nie idę w inną stronę Smile
Wto 8:27, 08 Kwi 2014 Zobacz profil autora
Killa




Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Brak informacji na którym jesteś paragrafie, to zaplanowana rzecz. Mimo wszystki aplikacja działa trochę inaczej niż książka i muszę w jakiś sposób uniemożliwić oszukiwanie... ; )

Możesz zawsze napisać komentarz do autorki o problemie, który zauważyłeś: )

Nad kreatorem pracuję. Ciężko mi powiedzieć kiedy nowa wersja będzie gotowa, ale pracuję.
Śro 13:09, 09 Kwi 2014 Zobacz profil autora
Vi




Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Oj oj nie przesadzajmy słowo oszustwo to trochę za grubo powiedziane. A jeśli już to obecnie jest to małe oszustwo ze strony autora/dewelopera w stronę czytelnika/użytkownika by go dłużej zatrzymać w rozgrywce;) a teraz do rzeczy:

- notyfikacja systemowa nic nie zmieni bo i tak muszę "przeklikać" całą ścieżkę jedyne co uniknę to dublowania wyników, bo będę miał świadomość gdzie się znajduję (to program nie książka czy html nie mam opcji przeskoczenia stron)
- w tym momencie program obciąża autora na ścisłe definiowanie ścieżek wyboru czyli zamiast enigmatycznego - idź w inną stronę (niedopuszczalna, nieskończona liczba interpretacji) powinno być idź na północ (N) czy wschód (E) etc jak w starym dobrym Hobbicie. W takim razie program powinien przynajmniej ostrzegać autora o konsekwencji takiego postępowania

Jak wspomniałem mam "obciążenie" siedzenia w książkach (numeracja paragrafów) ale z drugiej strony gry przygodowe nauczyły że czasem jak odpowiednio długo drążysz jedną odpowiedź są fajne smaczki. W tym konkretnym przypadku skąd mam się domyśleć że może za 5 czy 10 tym podejściem nie pójdę dobrą ścieżką ? Stąd też moje 15 minutowe klikanie idź inną ścieżką... w książce przy drugim podejściu bym widział że to bezcelowe bo prowadzi mnie po tych samych numerach paragrafów

I na zakończenie wiem że się czepiam Smile, ale była prośba o przetestowanie więc w zasadzie tylko to mnie uwiera

PS. Niekoniecznie rozwiązaniem musi być numeracja rozwiązań czy coś. W sumie najładniejsze byłoby samo-rysująca się mapa wraz z postępem rozgrywki, przy czym mapę to widzę jako tworzenie linii rozgrywki z punktami węzłowymi, od razu by było widać że dana odpowiedź cofa mnie do wcześniejszego punktu (np jako podświetlenie) ale to już moje fantazje Razz jak coś zawsze jest kartka papieru
Czw 10:29, 10 Kwi 2014 Zobacz profil autora
Killa




Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
> Oj oj nie przesadzajmy słowo oszustwo to trochę za grubo powiedziane

Odwoływałem się do czegoś innego, akurat. Chodzi mi o to, że jeśli użytkownik zna paragrafy przypisane do różnych scen, może wyhackować i dowiedzieć się co się w nich znajduje bez dochodzenia tam przez klikanie.

> w tym momencie program obciąża autora na ścisłe definiowanie ścieżek wyboru czyli zamiast enigmatycznego - idź w inną stronę (niedopuszczalna, nieskończona liczba interpretacji) powinno być idź na północ (N) czy wschód (E) etc jak w starym dobrym Hobbicie. W takim razie program powinien przynajmniej ostrzegać autora o konsekwencji takiego postępowania

Muszę przyznać, że się pogubiłem i nie rozumiem dokładnie na czym polega problem: D

> I na zakończenie wiem że się czepiam Smile, ale była prośba o przetestowanie więc w zasadzie tylko to mnie uwiera

Worry not, bardzo doceniam porady i wskazówki, koniec końców to aplikacja dla ciebie między innymi ; )

> Niekoniecznie rozwiązaniem musi być numeracja rozwiązań czy coś. W sumie najładniejsze byłoby samo-rysująca się mapa wraz z postępem rozgrywki

Trochę pofrunąłeś z fantazją: D. Raczej nie spodziewałbym się takich zabawek.

Póki co nie będę dodawać jawnej numeracji. Muszę porządnie przemyśleć tą kwestię, ale zapraszam do napisania prywatnej wiadomości do autorki gry, myślę, że chętnie przyjmie wskazówki: ]
Czw 21:15, 10 Kwi 2014 Zobacz profil autora
Vi




Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
A to wiem że pofantazjowałem Smile, aczkolwiek nigdy nie mów nigdy to co sobie wyobrażam to naprawdę prosty system graficzny, taka prezentacja linków hmm nie wiem kojarzysz może Mindjet MapManager? to właśnie taką mapę sobie wyobrażam Smile

Co do tej niejasności oto przykład:
- byłeś kiedyś w lesie na polanie? Jak nie to łatwo to sobie wyobrazić Smile, trawiasta przestrzeń i naokoło drzewa w tym kontekście podanie informacji:

"Idę do lasu"
następnie
"Idę do lasu, tym razem w inną stronę"
i kolejna opcja
"Idę w las ścieżką którą jeszcze nie próbowałem"
a potem "Idę do lasu, tym razem w inną stronę"
... i tak w kółko

daje mi możliwość interpretacji (tu to raczej nawet sugestii), że za każdym razem wybieram ciut inną ścieżkę. A jako gracz nie mam jednak bladego pojęcia ile tych ścieżek autor przewidział ani na której jest rozwiązanie i czy w ogóle tam jest, stąd wymagane jest uściślenie typu że idę na północ bo za kolejnym razem będzie:
"Aha ale przecież już tam szedłem 5 prób temu, więc już nie mam po co tam iść trzeba szukać innego rozwiązania"

Killa napisał:

"Odwoływałem się do czegoś innego, akurat. Chodzi mi o to, że jeśli użytkownik zna paragrafy przypisane do różnych scen, może wyhackować i dowiedzieć się co się w nich znajduje bez dochodzenia tam przez klikanie. "


Wydaje mi się że wyolbrzmiasz coś gdzie faktycznie problemu nie ma, bo szczerze mówiąc nie mam bladego pojęcia jak to zrobić jeśli wcześnie paragrafu się nie czytało, a jeśli się czytało to nie ma znaczenia czy to będzie gra czy książka wystarczy szybko przeklikać/przewertować daną sytuację.
Ponadto zakładasz że gracz ZNA paragrafy jeśli potrafi z taką biegłością używać tylko linków (bez czytania zawartości) to praktycznie nie potrzebuje medium (programu, książkę) bo treść ma w głowie (przynajmniej fabułę) To jest słuszne dla twórcy lub kogoś kto gra w nią n--razy by poznać wszystkie rozwiązania tym niemniej ta osoba i tak będzie mieć frajdę, bo przecież po coś wraca do tytułu? Sam tak mam że wracam wielokrotnie do tych samych książek nie dlatego że nie znam fabuły tylko samo czytanie sprawia mi frajdę

Gra paragrafowa nie posiada tylu informacji co zwykła gra (gdzie większość i tak jest przekazywana przez grafikę plus mechanizm) i opisy muszą być na tyle czytelne i jednoznaczne by gracz wyobraził sobie dokładnie sytuację taką jaką autor pragnie mieć w danym momencie. I tu jest meritum albo autor wyraża się naprawdę jasno, albo program wspiera go w tej funkcji, a jeśli nie wspiera to choć powinien ostrzec autora jakimi to grozi konsekwencjami (faktycznie trochę za dużego skrótu myślowego użyłem we wcześniejszym poście). W przypadku książki i numeracji to nie ma znaczenia numer jednoznacznie wskazuje gdzie należy się udać tzn. jaką ścieżką gracz idzie.
Mam nadzieję że teraz jasno


Ostatnio zmieniony przez Vi dnia Pią 7:49, 11 Kwi 2014, w całości zmieniany 3 razy
Pią 7:39, 11 Kwi 2014 Zobacz profil autora
Killa




Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Trochę kapa, nie zdążyłem napisać kreatora takiego, jaki uznałbym za wystarczający, a na dniach zaczynam nową pracę. Trochę się temat przeciągnie.
Pią 23:34, 02 Maj 2014 Zobacz profil autora
Killa




Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Dzień dobry, cześć i czołem!

Trwało to kawał czasu, ale projekt nadal żyje i, mam nadzieję, tym razem ruszy z kopyta!
Od jakiegoś czasu pracujemy zawzięcie nad aplikacją i w dalszym ciągu chcemy utworzyć środowisko dla twórców gier paragrafowych.
Chciałem ogłosić, że oddajemy do użytku i eksploatacji porządny edytor! Od teraz można tworzyć gry za pomocą sensownego, graficznego edytora. Żeby was odrobinę zachęcić do zajrzenia w aplikację przygotowałem mały filmik dostępny tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]

Poza tym kilka elementów ogólnie usprawniających życie: logowanie przez fb, reset hasła, możliwość wysłania wiadomości kontaktowej.

Aplikacja i edytor są daleko od bycia perfekcyjnymi, ale na tym etapie są używalne i pozwalają na stosunkowo wygodne stworzenie czegoś : ). Piszę przede wszystkim by dostać od was informacje zwrotne. Projekt jest tworzony z myślą o twórcach gier tekstowych/paragrafowych i chcę go rozwijać i doskonalić, ale potrzebny mi jest wasz feedback!
Pią 22:53, 31 Lip 2015 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.paragrafowegranie.fora.pl Strona Główna » Paragrafowe www Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin